Scandal în jurul unui hanorac pentru copii de marcă H&M. Brandul este acuzat de rasism!

Scandal în jurul unui hanorac pentru copii de marcă H&M. Brandul este acuzat de rasism!

Brandul de îmbrăcăminte H&M, deși este apreciat de multă lume, zilele trecute a stârnit indignarea în rândul unui număr mare de oameni, printre care și celebrități. H&M a fost acuzată de rasism după ce  a fost făcută publică fotografia promoțională a noului hanorac. Acesta avea inscripția „Cea mai cool maimuţă din junglă“, iar drept model era un copil de culoare.

Internauţii au reacţionat negativ faţă de imaginea publicată şi au îndemnat la boicotarea brandului. Alţii au semnalat faptul că H&M are o istorie îndelungată în publicarea unor mesaje cu iz rasist, imprimeul respectiv găsindu-se frecvent în colecţiile lor.

Printre celebritățile care s-ar arătat indignați a fost și cântăreţul canadian Abel Tesfaye, cunoscut sub numele The Weeknd. După ce acesta a colaborat de două ori cu H&M, a anunțat că această greșeală e de neacceptat, respectiv nu va mai lucra cu ei niciodată.

Sunt şocat şi ruşinat de această fotografie. Mă simt ofensat şi nu voi mai lucra cu H&M de acum încolo“, a scris artistul canadian pe profilul său de Twitter.

 

Am fost complet şocată să găsesc această fotografie online. Credeţi că această imagine este o reprezentare adecvată a unui băiat de culoare tânăr?“, a scris pe aceeași platformă o membră a Parlamentului Britanic, Kate Osamor.

Cine a avut ideea @hm de a prezenta acest mic băiețel de culoare cu un hanorac pe care scrie „Cea mai cool maimuță din junglă? Sunt dezgustată!", a exclamat și cunoscuta fotomodel, Stephanie Yeboah.

Wow! Cum de nu a remarcat nimeni faptul că această imagine este inadecvată? Nici fotograful, nici stilistul, nici directorul creativ, nici editorul... Mă întreb dacă cineva a făcut vreo sesizare care a fost pur şi simplu ignorată sau toţi de acolo sunt doar proşti“, a fost mesajul unui alt internaut.

„Unul este văzut ca om, iar altul ca animal”, a fost un alt comentariu.

 

În urma valului de reacţii negative din mediul online, reprezentanţii H&M au prezentat scuze şi au anunţat că au scos fotografia de pe site-urile lor, dar şi hanoracele din magazine. 

Înţelegem şi suntem de acord cu reacţia lui The Weeknd în legătură cu această imagine. Ne pare rău pentru apariţia acestei fotografii şi regretăm mesajul nepotrivit. Am înlăturat fotografia de pe toate site-urile noastre, iar hanoracele nu mai sunt expuse spre vânzare. De asemenea, ne vom revizui politica internă pentru a evita asemenea situaţii pe viitor. Vom continua discuţiile cu The Weeknd în particular“, a fost mesajul companiei.

De asemenea, H&M şi-a cerut scuze în mod oficial tuturor celor care s-au simţit ofensaţi de această imagine.  

 „Ne cerem scuze sincer pentru faptul că am ofensat persoane cu această imagine a unui hanorac imprimat. Imaginea a fost eliminată din toate canalele online şi produsul nu va fi disponibil în Statele Unite. Noi credem în diversitate şi incluziune în tot ceea ce facem şi vom revizui toate politicile noastre interne pentru a evita orice probleme viitoare“.

Sursa: timeslive.co.za, adevarul.ro

 

 

Adaugă comentariu