Top 20 de alimente foarte bune în primul trimestru de sarcină

Top 20 de alimente foarte bune în primul trimestru de sarcină

În perioada sarcinii este extrem de importantă alimentația gravidei. În ceea ce urmează vedeți mai multe alimente cu beneficii considerabile pentru mamă și pentru dezvoltarea corectă a bebelușului, mai ales dacă sunt consumate preponderent chiar din primul trimestru de sarcină.

Spanac – este o legumă cu frunze de culoare verde închis, bogată în folat, aspect important deoarece previne spina bifida, un defect de tub neural la făt. De asemenea, este bogat în fibre, fier, vitaminele A, C, E și K, mangan și magneziu.
Legume cu frunze verzi – sunt pline de vitamine și nutrimente. Ajută la digestie datorită conținutului ridicat de fibre.
Cartof dulce – este bogat în vitamina C, folat, fibre, vitamina B6 și potasiu. Aceste vitamine sunt extrem de benefice în primul trimestru de sarcină.
Banane – aceste fructe sunt considerate super alimente. Conțin vitamina B6 și potasiu. Vitamina B6 este esențială pentru dezvoltarea neurologică a bebelușului.
Ghimbir – are puteri vindecătoare. Poți să-l adaugi în diverse preparate sub formă de condiment sau să-l fierbi și să bei ceai din el.
Leguminoase – aici se includ năut, linte, fasole și mazăre. Leguminoasele conțin grupul de vitamine B, fier, acid folic, magneziu, zinc, potasiu și fosfor.
Fructe de mare – sunt excelente atât timp cât sunt bine gătite. Conțin fier și o cantitate importantă de proteine.
Brânza de vaci – acest aliment ajută la combaterea stării de oboseală și conține vitamina A, vitamina D, dar și calciu, fier, magneziu, potasiu, precum și zinc.
Pește gras – somonul sau macroul sunt excelente pentru că conțin acizi grași Omega 3, extrem de benefici în sarcină.
Supa de legume – optează pentru supa relativ fadă, care va fi ușor de digerat.
Avocado –plin de grăsimi bune, bogat în fibre vegetale și o sursă excelentă de folat. Folatul este deosebit de important în prima parte a sarcinii.
Cereale fortifiate – cerealele nu reprezintă cea mai sănătoasă opțiune comparativ cu alte alimente, deoarece pot conține mult zahăr. Însă dacă nu poți digera bine alimentele fierbinți sau dacă ai repulsie față de diverse mirosuri, acest aliment reprezintă soluția pentru a primi vitaminele de care ai nevoie.
Fructe proaspete –reprezintă o alegere perfectă în locul meselor sățioase. Conțin grupul de vitamine B, acid folic și fibre.
Semințe chia – sunt un super aliment în sarcină. Doua linguri din acestea oferă 138 de calorii, 8,5 grame de grăsime (în principal acizi grași Omega 3), 4,5 grame de proteine, 11 grame de carbohidrați și 9 grame de fibre. Semințele acestea au o sursă de calciu, fier și vitamina A. O porție oferă unei gravide peste 15% din necesarul de proteine, peste o treime din necesarul de fibre și aproape toate caloriile suplimentare pentru primul trimestru de sarcină.
Ouă –conțin proteine, colină și vitamina B12.
Nuci – sunt întotdeauna o gustare sănătoasă, în special dacă încerci să mănânci mese regulate. Conțin acizi grași sănătoși și colină.
Carne roșie – este bogată în proteine, fier și vitamina B12
Lapte – un alt produs lactat, bogat în proteine, grăsimi bune, colină și vitamina B12.
Pui – conține proteine, vitamina B6, vitamina B12 și colina. Este o sursă bună, relativ fadă, de proteine.
Semințe de in – conțin vitamina B12 și sunt excelente pentru a le adăuga la iaurt, ovăz sau cereale.
Struguri – ajută la dezvoltarea bebelușului, reduc inflamația din corp, cresc elasticitatea pielii și fortifică sistemul imunitar. Vitaminele conținute de struguri sunt: fibre, acid folic, Omega 3 și DHA, calciu, vitamina A,C și B1.

 

Sursa: nastenatural.ro; babyfoodtips.ru

Adaugă comentariu

Închide