Odoraș.

Odoraș.

Top 3 mituri despre Maria Montessori și metoda sa de educație a copiilor

Top 3 mituri despre Maria Montessori și metoda sa de educație a copiilor

Renumita Maria Montessori este cunoscută pentru metoda sa interesantă d educație a copiilor. Ea promovează spiritul de independență, ca fiecare copil să-și aleagă activitățile pe care vrea să le facă și totul trebuie încercat în practică.

Deși mulți părinți dau preferință metodei de educație Montessori, mai sunt încă mulți care o critică și o refuză, iar la baza scepticismului lor se află multe mituri despre Maria Montessori și metoda sa. În continuare vă prezentăm un top al miturilor despre Maria Montessori și care este de fapt adevărul.

Mitul 1. Maria Montessori și-a dat copilul la orfelinat, respectiv nu a putut crea o metodă de educație bună dacă nu și-a iubit propriul copil.

De fapt unicul copil al Mariei Montessori a fost născut în afara căsniciei, iar tatăl acestuia accepta să-l recunoască doar dacă ea renunța la copil. În caz contrar micuțul i-ar fi fost luat și dat la orfelinat. Maria Montessori a acceptat ca fiul ei să fie crescut de rudele tatălui acestuia, iar ea îl vizita doar în week-end. Dar la 15 ani fiul a ales să locuiască cu mama sa și de atunci aceștia au avut o relație foarte prietenoasă. Ulterior, fiul Mariei Montessori, Mario, a promovat metoda de educație dezvoltată de mama sa.

Mitul 2. Principiile de educație Montessori au fost inventate pentru copiii cu întârzieri în dezvoltarea psihică sau cu probleme, și nu se potrivesc pentru copiii care se dezvoltă normal.

De fapt Maria Montessori a lucrat cu copiii cu probleme până în 1901, iar mai târziu, până la moartea sa, în 1952, a lucrat doar cu copiii care se dezvoltau normal. În instituțiile care activează conform principiilor Montessori se permite ca copiii să se miște liber prin auditoriu, deoarece se cunoaște că un copil care este obligat să stea cuminte în bancă nu poate asimila noile cunoștințe din cauza că-și cheltuiește o bună parte din energie doar încercând să fie cuminți și să nu se foiască în bancă.

Mitul 3. În grupele formate din copii de vârste diferite, picii de vârste mai mici nu au posibilitatea să-și dezvolte abilitățile de lider.

Încă un mit care nu are nici pic de adevăr. Iar cadrele didactice care se conduc de principiile Montessori afirmă că deși în grupă sunt copii de vârste diferite, aceștia au aceleași reguli de comportament. Plus la aceasta, periodic, fiecare copil indiferent de vârstă, are posibilitatea să devină liderul grupului și să direcționeze toți colegii așa cum consideră el de cuviință. 

 

Informații: parents.ru

Foto simbol: logika74.ru

Share:

Articole recomandate