Top 7 alimentele care stimulează dezvoltarea creierului la copil

Top 7 alimentele care stimulează dezvoltarea creierului la copil

Top 7 alimentele care stimulează dezvoltarea creierului la copil

Toți părinții își doresc copii inteligenți, iar pentru aceasta îi pot ajuta pe micuți să aibă un creier mai dezvoltat inclusiv pregătindu-le mâncărurile potrivite. În articol găsiți un top din 7 alimente foarte bune pentru creierul copilului.

1. Ouă. Proteinele și nutrienții din ouă ajută copilul să-și dezvolte capacitatea de concentrare. Poți să faci o omletă pe care să o pui într-o tortilla din grâu integral și să o servești copilului la micul dejun sau ca și gustare după amiază. Combinația de proteine și carbohidrați este îndestulătoare pentru pici.  

2. Iaurt grecesc. Deoarece grăsimile sunt importante în dezvoltarea creierului, un iaurt grecesc gras ajută celulele lui să se mențină sănătoase pentru a putea transmite și primi informații. Poți să amesteci iaurtul grecesc cu cereale și afine, pentru a combina grăsimile cu fibre și nutrienți, sau cu ciocolată neagră, pentru a crește fluxul de sânge care alimentează creierul.

3. Verdețurile. Spanacul și varza kale conțin vitamine și se consideră că reduc mult riscul de a avea demență la bătrânețe. Varza kale, în special, conține antioxidanți și are proprietăți care stimulează creșterea de noi celule în creier. Dacă piciul vostru nu este încântat atunci când află că are astfel de verdețuri în meniu, în loc să-i dai o salată poți încerca să-i faci un smoothie din ele, sau să adaugi spanac în lasagna și omlete.

4. Pește. Este o sursă extraordinară de vitamina D și omega-3, care protejează creierul de pierderea memoriei. Somonul, tonul, sardinele sunt pești bogați în omega-3 și cu cât mai mult omega-3 primește creierul, cu atât funcționează mai bine.

5. Oleaginoasele. Fie că sunt nuci sau semințe, sunt pline de proteine și acizi grași esențiali, conțin vitamine și minerale care ajută la protejarea sistemului nervos și îmbunătățesc starea generală de sănătate. Poți să introduci untul de arahide în dieta copilului sau să faci unt din semințe de floarea soarelui care sunt bogate în Vitamina E și seleniu.

6. Fulgi de ovăz. Proteinele și fibrele din fulgii de ovăz ajută la menținerea arterelor inimii și creierului sănătoase. În cadrul unui studiu s-a descoperit că acei copii care au mâncat fulgi de ovăz s-a descurcat mai bine la activitățile de memorare a informațiilor, decât cei care au mâncat cereale cu zahăr.

7. Mere și prune. Atunci când se simt obosiți, copiii poftesc dulciuri, merele și prunele fiind un substitut sănătos pentru dulciurile nesănătoase, plus că mai și conțin antioxidanți.

 

Sursa: copilul.ro; rebenkoved.ru

Adaugă comentariu

Închide