Acerumen

Cum trebuie să fie meniul femeii care alăptează

Cum trebuie să fie meniul femeii care alăptează

O femeie care alăptează trebuie să se alimenteze bine pentru a avea destul lapte necesar piciului în creștere. Femeia trebuie să mănânce când simte că i s-a făcut poftă, dar să nu aștepte când i se va face foarte foame. Pentru a avea o lactație bună, mama urmează să aibă un regim echilibrat, nutritiv și mai caloric decât până la sarcină și naștere.

Astfel, unul din elementele principale în alimentația femeii care alăptează îl reprezintă proteinele. Pe zi femeia trebuie să consume 100-110 gr de proteine, dintre care 60% ar trebui să fie de proveniență animalică – din carne slabă sau pește, apoi din lactate, ouă, iar 40% proteine de proveniență vegetală – din boboase. Deci, pe zi, o femeie care alăptează ar trebui să consume 100-150 gr de carne de vițel/vită sau tot atâta pește slab – hec, cod, merluciu sau oricare alt pește de mare slab. Femeia mai urmează să mănânce 50-100 gr de brânză cu grăsimea de 7-9% și 20-30 gr de cașcaval.

Un alt element foarte important îl reprezintă grăsimile. Sunt destule 40-50 gr de grăsimi pe zi, dintre care 25 gr trebuie să fie de provenință animalică – pește roșu, unt, lapte, brânză. Restul grăsimilor vegetale pot fi obținute din nuci, semințe sau ulei.

Și al treilea element esențial îl reprezintă carbohidrații, care asigură organismul mamei și a copilului cu energie. 500 gr pe zi este o normă adecvată. Dați preferință carbohidraților complecși care se obțin din legume, din fructele nu foarte dulci, cereale, paste făinoase din grâu dur.

Vitaminele și mineralele sunt foarte importante. Acestea pot fi obținute din legume și fructe. Este esențială vitamina D și microelementele precum zinc și mangan, deoarece ajută la asimilarea calciului. Mâncați mai des frunze de salată și de spanac.

 

Încercați să mâncați cam la aceleași ore, cu 30-40 de minute înainte de alăptare. Reiese că mama va avea trei mese pe zi plus 2 gustări – micul-dejun, al doilea dejun, prânz, gustare la chindii și cina.

Ce produse se recomandă în timpul alăptării:

1. Legume și fructe

2. Pâine și crupe

3. Pește slab

4. Produse lactate

5. Cașcavaluri

6. Carne slabă

7. Ulei și unt

8. Dulciuri și ceai

 

Care produse NU se recomandă în timpul alăptării:

1. Salamuri

2. Lapte crud

3. Cvas și băuturi gazoase

4. Delicatese din pește

 

O serie de mâncăruri sunt strict interzise:

1. Mâncarea prăjită și cu mult ulei, deoarece greu se digeră și provoacă probleme digestive.

2. Carne grasă: porc, rață, gâscă

3. Mâncăruri sărate, iuți, conserve

4. Alcool

5. Frigărui – are oțet, iar carnea gătită prea puțin este o sursă de paraziți intestinali.

6. Mâncăruri din pește crud sau din carne gătită parțial

7. Măsline și olive – acestea se marinează cu prea multă sare și cu oțet

8. Torturi grase, prăjituri cremoase

9. Ceai și cafea prea tari

10. Mâncăruri exotice. Mai bine nu riscați în această perioadă.

 

Informații: parents.ru

Foto: sovjen.ru; parents.ru

Adaugă comentariu

Close