Cele mai sănătoase tipuri de ulei pentru alimentația copiilor

Cele mai sănătoase tipuri de ulei pentru alimentația copiilor

Indiferent de ceea ce gătim în bucătărie, e dificil să preparăm feluri de mâncare fără ulei. Folosim ulei pentru aproape orice: salate, mâncăruri gătite cu sos, chiar și deserturi. Fiecare îl adaugă în mâncare în cantități mai mici sau mai mari, în funcție de gust sau de felul de mâncare: unele necesită mai mult ulei, altele – mai puțin.

Însă nu toate tipurile de ulei sunt la fel de sănătoase pentru alimentația copiilor noștri. Putem alege cele mai fericite variante, astfel încât să le asigurăm micuților o alimentație cât mai sănătoasă.

Uleiul de floarea soarelui

Este cel mai folosit ulei în bucătărie. El conține o cantitate mare de acizi grași, cu condiția să nu fie rafinat. Din nefericire, se consumă mult ulei rafinat de floarea soarelui, și foarte puțin cel presat la rece, care este mult mai sănătos. Dacă folosiți uleiul de floarea soarelui pentru prăjit, în nici un caz nu recurgeți la refolosirea lui! Aruncați-l, chiar dacă ați prăjit o singură dată o cantitate mică de cartofi, de exemplu. O dată ajuns la o temperatură înaltă, prin prăjire se produc anumite modificări fizico-chimice cu acțiuni dăunătoare pentru organism. Specialiștii susțin că uleiurile arse la temperaturi foarte înalte sunt cancerigene.

Uleiul de măsline presat la rece (extravirgin)

Nu degeaba incidența bolilor cardiovasculare este extrem de scăzută în toate țările mediteraneene care folosesc din plin uleiul de măsline extravirgin. El nu numai că nu conține colesterol, însă are o mare cantitate de vitamine (A, B1, B2, C, D, E, K), fier, acizi grași nesaturați și antioxidanți care previn cancerul. Uleiul de măsline este foarte ușor suportat de către sistemul nostru digestiv și face cu adevărat minuni pentru sănătate. Este una dintre cele mai bune variante pe care le putem folosi atunci când preparăm hrana pentru copii.

Uleiul de porumb

Are un conținut mai mare de vitamina E (aproape dublu) decât cel de floarea soarelui și, spre deosebire de cel din urmă, nu-și modifică proprietățile la temperaturi înalte – susțin specialiștii – pentru că are punctul de fierbere la un nivel foarte ridicat. Se poate spune, deci, că este un ulei superior celui de floarea soarelui. Nu este un ulei foarte scump și este recomandat persoanelor cu un sistem digestiv sensibil.

Uleiul de rapiță

Uleiul de rapiță are foarte multe proprietăți benefice pentru organism: conține acizi grași asemănători Omega3, care previn formarea ateroamelor de grăsime pe vase. Scade hipertensiunea arterială și este o grăsime importantă pentru buna funcționare a creierului. Se spune că rivalizează cu uleiul de măsline din punct de vedere curativ, mai ales datorită conținutului mare de vitamina E și antioxidanți, care regenerează celulele organismului.

Uleiul de dovleac

Acest tip de ulei scade nivelul colesterolului și reduce riscul producerii anumitor tipuri de cancer. Și acest tip de ulei are un conținut foarte mare de antioxidanți și previne îmbătrânirea. Totuși, când vorbim de dovleac, cele mai puternice efecte terapeutice aparțin semințelor crude: ele elimină paraziții intestinali, ajută la reglarea anumitor afecțiuni digestive și stimulează activitatea rinichilor.

Sursa: sfatulparintilor.ro

Articole recomandate

Adaugă comentariu

Închide