10 reguli de la doctorul Komarovskii pentru somnul copilului

10 reguli de la doctorul Komarovskii pentru somnul copilului

Renumitul medic pediatru Evghenii Komarovskii afirmă că în afară de alimentație sănătoasă și un somn odihnitor, copilul are nevoie mai mult chiar de părinți calmi, odihniți și ei, și fericiți. Iar pentru a atinge acest scop, părinții ar trebui să țină cont de următoarele reguli ca să le asigure copiilor un somn sănătos, și o odihnă adecvată pentru sine.

În continuare vedeți cele 10 reguli de care urmează să țineți cont:

Regula 1: Stabiliți prioritățile

O familie este fericită și sănătoasă atunci când părinții se pot odihni și ei cam 8 ore pe noapte, de aia o prioritate trebuie să fie inclusiv sănătatea părinților.

Regula 2: Stabiliți un regim de somn

Din momentul nașterii copilul trebuie să se deprindă cu regimul familiei. Astfel, începeți a vă pregăti de somn din timp și dacă ați ales perioada 21.00 – 5.00, atunci așa să fie.

Regula 3: Stabiliți cum doarme copilul

Acum există trei variante:

- în pătucul său în camera părinților – ideal pentru copilul de până la un an, acceptabil până la 3.

- în pătuc în camera sa – ideal pentru copiii de peste un an.

- în pat cu părinții – e o tendință în rândul părinților de astăzi, dar care nu este susținută de majoritatea pediatrilor și nu înseamnă un somn sănătos pentru copil.

Regula 4: Să nu vă fie frică să-l treziți pe somnoros

Deci pentru a avea un somn sănătos noaptea, copilul nu trebuie să doarmă prea mult ziua. În funcție de vârstă copilul are nevoie de o perioadă diferită de somn: până la 3 luni – 16-20 de ore; 6 luni – 16,5 ore; 12 luni – 13,5 ore; 2 ani – 13 ore etc.

Respectiv, dacă  ne dorim ca un copil de 6 luni să doarmă noaptea 6 ore, atunci pe parcursul zilei acesta ar trebui să nu doarmă mai mult de 6,5 ore. Deci să nu vă fie frică să-l treziți!

Regula 5: Optimizați timpul pentru alimentație

În primele trei luni de viață copilul are nevoie să fie alăptat de 1-2 ori pe noapte. În perioada 3-6 luni este destulă o singură alăptare, iar după vârsta de jumătate de an copilul nu are nevoie de mâncare în timpul nopții.

Regula 6: Petreceți bine ziua

Plimbări active, somnul la amiază făcut în aer liber, jocuri active, desene animate liniștite, povești plăcute etc. etc. sunt elemente care ajută la pregătirea pentru un somn adânc și sănătos pe parcursul nopții.

Regula 7: Nu uitați de aerul din dormitor

Umiditatea în aer să fie de 60-70%, iar temperatura – 16-18 grade Celsius. Acestea îl ajutî pe micuț să aibă parte de un somn odihnitor toată noaptea.

Regula 8: Utilizați la maximum posibilitățile băiței

O băiță răcoroasă seara îl va face pe pici să flămânzească și să obosească. Iar după ce va mânca bine înainte de somn, acesta va dormi adânc până dimineață.

Regula 9: Așternut pe potrivă

Salteaua copilașului trebuie să fie destul de densă ca să nu se lase sub greutatea corpului său. Până la 2 ani copilul nu are nevoie de pernă. Cearșafurile trebuie să fie din stofă naturală.

Regula 10: Aveți grijă să-i puneți un scutec de calitate

Scutecul de calitate, care îi vor ține fundulețul uscat toată noaptea, reprezintă o regulă de bază și ușor de realizat pentru a-i asigura copilului un somn sănătos pe parcursul nopții.

 

Informații: articles.komarovskiy.net

Foto: focus.ua

Adaugă comentariu

Închide