Set botez

Cum părinții își pot ajuta copiii care suferă de constipație

Cum părinții își pot ajuta copiii care suferă de constipație

Un copil cu o alimentație sănătoasă și bine hidratat trebuie să aibă scaun zilnic. Dacă micuțul are mai puțin de un scaun la 24 de ore, mergeți la pediatru pentru eliminarea unor cauze organice. Dacă medicul specialist va spune că alimentația este cea care îi provoacă copilului constipație, atunci acordă atenție sfaturilor oferite de nutriționiști.

1. Alimentația copilului trebuie regândită, nu doar să-i adăugați în meniu cereale sau mai multe fructe.

2. Dacă micuțul nu bea suficientă apă (2 -3 pahare pe zi cel puțin), scaunul nu poate apărea zilnic.

3. Dacă copilul nu are nici măcar o minimă activitate fizică, e iarăși aproape imposibil să-i înlăturați constipația, deoarece mușchii colonului se lenevesc, ca și toți mușchii corpului.

Iată câteva idei pentru meniul zilnic, pentru înlăturarea constipației:

Micul dejun

1. Cereale integrale cu iaurt natural cu probiotice, care refac flora intestinală normală, iar cerealele integrale au fibre mari, care construiesc bolul alimentar de eliminat (scaunul).

2. Tărâțe de ovăz (sunt mai fine decât cele de grâu și nu au niciun gust, astfel că pot fi ușor acceptate de copii) combinate cu nucă pisată proaspăt (nuca pisată care stă multa vreme e toxică) și magiun natural de prune fără zahăr. Aceasta combinație poate fi structurată ca o brioșă, ideală dimineața.

3. Pâine integrală făcută în casă, cu puțin unt și magiun natural de prune fără zahăr.

4. Pâine integrală cu o felie de carne fiartă și topping de hrean ras sau sfeclă roșie crudă în combinație cu hrean.

5. Ouă de țară sau ecologice fierte în apă (ca ouăle ochiuri, dar făcute pe apă, nu pe ulei), cu puțină pastă naturală de tomate și o felie de pâine integrală.

La ora 10, copilul are nevoie de fructe, care nu se taie în cubulețe. Copilul trebuie să mănânce fructe cât mai tari, pentru că astfel are o producție suficientă de salivă, care și ea determină un proces corect de digestie.

Prânzul

1. Ciorbă de legume cu o felie de pâine integrală, carne la grătar cu salata (orice fel de salată, dar fără cartofi).

2. Pește copt fără ulei, în combinație cu orice fel de salată, cu o felie de pâine integrală. Peștele e obligatoriu de 2-3 ori pe săptămână.

3. Pat de legume făcute la cuptor, deasupra cu cașcaval ras sau mozarella.

4. Pat ce ciuperci la cuptor, cu roșii uscate sau proaspete, busuioc și brânza rasă.

5. Urdă (are cea mai ușor digerabilă proteină pentru copil și reface flora intestinală a colonului) frecată cu puțin unt și plante condimentare, după gust: busuioc, cimbru, oregano. Urda frecată se poate servi pe pălării de ciuperci coapte sau pe o feliuță de ardei sau pe o feliuță de roșie. Se combină și cu pâine integrală.

La ora 16 e obligatoriu un fruct sau mai multe! Sau puteți să-i oferiți un desert simplu din fructe crude și oleaginoase. Într-un robot de bucătărie mixați miez de nucă, de alune sau fistic, cu doua cești de tărâțe și puțină miere. Amestecul se pune într-un castron și deasupra se pune ori brânză dulce, ori fructe date pe răzătoare în combinație cu scorțișoară. Este desertul ideal atât pentru imunitate, cât si pentru reglarea tranzitului intestinal.

Seara

1. Lapte bătut cu cereale – germeni uscați de grâu, tărâțe, orez sau hrișcă.

2. Salată de legume rase cu sardină în suc propriu din conservă și suc de lămâie.

3. Cartofi copți cu brânză rasă sau felii de vinete la cuptor cu brânză rasă deasupra și sos de roșii cu plante condimentate.

 

Atenție! Apa nu se bea nici înainte, nici după și nici în timpul mesei. Apa se bea între mese!

 

Sursa: sfatulparintilor.ro; 2mm.ru

Adaugă comentariu

Închide