Metode de prevenire a depresiei

Metode de prevenire a depresiei

Depresia este o afecțiune, nu un moft. Când ajungem să înțelegem aceasta ne putem ajuta persoana apropiată să depășească momentul greu din viața sa. Dar între timp vă propunem să aflați câteva metode de prevenire a depresiei, căci acestei afecțiuni îi putem cădea pradă toți – adolescenți, femei, bărbați, ea nu alege în funcție de vârstă sau sex.

Nu întotdeauna e posibil să prevenim depresia, însă într-o anumită măsură, următoarele strategii pot ajuta la reducerea riscului de apariție/reapariție a depresiei:
- Fii conștient de riscul depresiei;
- Fă o evaluare psihiatrică și psihoterapeutică, dacă este necesar;
- Dezvoltă un suport social și spiritual puternic;
- Redu stresul;
- Fă exerciții fizice în mod regulat.

Ține cont de factorii care contribuie la riscul apariției depresiei:

- istoria familiei;
- un nivel ridicat al stresului;
- schimbări majore în viață (moartea cuiva apropiat, probleme severe de relație);
- factori psihologici (imagine de sine scăzută, perfecționism, sensibilitate la pierdere (persoane sau bunuri) sau a fi respins de către ceilalți);
- suport social neadecvat;
- episoade depresive anterioare;
- boli psihice cronice;
- schimburi hormonale;
-anxietate;
- medicații care pot cauza depresie.

Există o varietate de tehnici de relaxare care te pot ajuta să faci față factorilor ce contribuie la declanșarea depresiei: meditația, respirația profundă, relaxarea progresivă, yoga. De asemenea, practicarea regulată a exercițiilor fizice ajută la eliminarea stresului și poate preveni ori reduce depresia. Exercițiile aerobice și yoga aduc mari beneficii: reduc stresul și schimbă dispoziția.

Dormi atât cât trebuie (aproximativ 8 ore) pe noapte. Dacă suferi de insomnie, cere tratament medicului, deoarece insomnia cronică este considerată un factor de risc în depresii.

 

Sursa: sfatulmedicului.ro; inosmi.ru

Adaugă comentariu

Închide