Odoraș.

Odoraș.

Eubiotic

Nu exagerați cerându-le copiilor să învețe cât mai bine!

Nu exagerați cerându-le copiilor să învețe cât mai bine!

Elevii au revenit în băncile școlii, iar odată cu aceasta părinții își stabilesc noi așteptări privind rezultatele pe care cei mici le vor obține la școală. Aceste așteptări însă nu trebuie să fie exagerate.

Se spune că un copil devine ceea ce părintele vede în el: dacă părintele îl consideră obraznic sau leneș, cel mic se va comporta exact așa. Lucrurile pe care părinții le spun și le transmit prin comportament sunt considerate adevăruri absolute de către copii, mai ales când aceștia sunt mici.

Este ceva firesc ca părinții să aștepte anumite rezultate ori acțiuni din partea copiilor lor. De multe ori, părinții își stabilesc așteptări exacte de la copii în ce privește învățarea: anumite calificative sau note, un anumit număr de ore petrecute învățând sau exersând. Aceste așteptări însă pot avea efectul invers celui dorit - copilul se va simți mai puțin motivat să învețe și mai stresat în legătură cu rezultatele pe care le va obține.

Un copil nu poate controla în totalitate nivelul abilităților sale. Iar așteptările părinților vor deveni o sursă de stres, împiedicându-l să obțină performanțe mai bune. Cele mai binevenite așteptări pe care le pot avea părinții de la copiii lor sunt cele referitoare la efortul pe care îl vor depune cei mici pentru a avea succes. „Ne așteptăm să faci tot ce îți stă în puteri pentru a reuși” – acest mesaj ar putea fi transmis de către părinți.

Felul în care părinții își privesc copiii și așteptările pe care le au de la ei influențează rezultatele școlare ale copilului. Când relația dintre părinte și copil este mai apropiată, bazată pe sprijin și afecțiune, așteptările părinților au un rol mai important în evoluția copilului. Este normal să avem așteptări de la copiii noștri, dar este foarte important să-i lăsăm să-și stabilească ei înșiși niște așteptări față de propriile acțiuni și rezultate. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat de Kou Murayama de la Universitatea din Reading, Marea Britanie. În cercetare se mai menționează că aspirațiile ridicate ale părinților sunt asociate cu rezultate școlare bune, însă dacă aceste așteptări sunt nerealiste, succesele elevilor scad în mod proporțional.

Cercetarea a fost realizată cu implicarea a 3530 de elevi de gimnaziu și a părinților acestora. Aceleași concluzii au fost obținute și în urma unei cercetări efectuate în SUA cu participarea a 12 mii de elevi și părinți.

Informații: suntparinte.ro

Foto: spaziosalutebenessere.it

Share:

Articole recomandate