Alimente recomandate femeilor atunci când suferă de crampe menstruale și dureri de cap

Alimente recomandate femeilor atunci când suferă de crampe menstruale și dureri de cap

Deseori se vorbeşte despre beneficiile anumitor alimente (de exemplu, cum fructele de pădure sunt bogate în antioxidanţi, iar peştele este o sursă generoasă de omega-3), dar asta nu înseamnă că toate sunt necesare sau se potrivesc într-un anumit moment.  Am pregătit o listă de alimente care pot ajuta în ameliorarea anumitor simptome precum crampele menstruale sau durerile de cap.

Alimente bune atunci când ai crampe menstruale: este nevoie de o dietă scăzută în grăsimi, pe bază de plante şi bogată în fibre. Poţi consuma produse din grâu integral, legume, leguminoase, nuci, seminţe şi fructe.

Potrivit cercetărilor din nutriţie, prostaglandinele (un grup de compuşi asemănători hormonilor care determină durerea şi inflamaţiile) influenţează nivelul de estrogen responsabil pentru crampele menstruale. O dietă bogată în fibre, scăzută în grăsimi şi bazată pe plante scade concentraţia de estrogen şi producţia de prostaglandină, ulterior scăzând nivelul durerii resimţite.

Alimentele benefice în timpul durerilor de cap: cafea, ceai negru, spanac, peşte gras - sardine, hering şi păstrăv.

Unul dintre ingredientele regăsit în numeroase medicamente este cofeina. Aceasta ajută corpul să elimine durerea aşadar, câteva guri de cafea sau de ceai negru pot ameliora durerea de cap. În cazul în care nu se pot consuma aceste băuturi, se poate mânca spanac. Conţine vitamina B şi ajută la prevenirea migrenelor.

 

Sursa: csid.ro; modscheats.ru

Adaugă comentariu

Închide