Câtă apă trebuie să bei zilnic ca să slăbeşti? Te înșeli dacă ai crezut că 2 litri!

Câtă apă trebuie să bei zilnic ca să slăbeşti? Te înșeli dacă ai crezut că 2 litri!

Dacă până acum credeai că 2 litri de apă pe zi sunt de ajuns pentru a lupta împotriva kilogramelor, te înşeli! Numerele magice sunt, potrivit celor mai recente studii, 3,7 litri, respectiv 2,7 litri, în funcţie de sex! Află mai jos care sunt recomandările specialiştilor în ce priveşte consumul de apă şi câteva sfaturi utile care te vor ajuta să bei mai multă apă.

Consumul ideal de apă – 3,7 litri bărbaţii, 2,7 litri femeile. Deşi poate părea mult pentru unii, acestea sunt cantităţile recomandate de apă pe care ar trebui să le consumăm zilnic. Sigur, sunt unii factori de care ar trebui să ţinem cont, cum ar fi activitatea fizică, temperatura ambientală sau dieta fiecăruia, dar, în principiu, cam acestea sunt cifrele asupra cărora ar trebui să ne concentrăm.

Potrivit Centrelor pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (CDC), cantitatea minimă – atenţie, minimă! – recomandată de apă este de 3,7 litri în cazul bărbaţilor şi 2,7 litri în cazul femeilor.

Totuşi, această cantitate nu se referă exclusiv la apă, ci şi la alimente bogate în apă, fructe, legume, sucuri, supe, ceaiuri etc. Câteva dintre fructele-vedetă ale verii cu un conţinut foarte ridicat de apă sunt: pepenele roşu, castraveţii, roşiile, ananasul, piersicile, strugurii, căpşunele etc. Aşadar, dacă ştii că eşti „restantă” la capitolul apă, încearcă să consumi mai des astfel de alimente care compensează lipsa de lichide din corp.

Persoanele care obişnuiesc să consume zilnic fructe şi legume nu sunt obligate să consume cei 3,7, respectiv 2,7 litri de apă zilnic, deoarece apa se regăseşte în acele alimente şi compensează din plin deficitul. În astfel de situaţii, 2 litri de apă sau poate chiar mai puţin sunt suficienţi pentru a-i asigura organismului echilibrul hidric de care are atâta nevoie.

Apa este un element vital, fără de care viaţa nu ar fi posibilă. Însă acest lichid esenţial are şi efecte asupra stării de bine şi siluetei. Apa ajută la eliminarea toxinelor din corp. De asemenea, apa este un bun „păcălici” al senzaţiei de foame: de câte ori crezi că ţi-e foame, bea mai întâi un pahar cu apă, apoi întreabă-te dacă acea senzaţie chiar a fost reală sau doar o simplă poftă ori, de ce nu, un rezultat al plictiselii. De multe ori se întâmplă ca senzaţia de foame să fie confundată cu setea – aproximativ 40% dintre oameni confundă aceste senzaţii, potrivit Fundaţiei Polycystic Kidney Disease, de aceea îţi recomandăm să faci acest exerciţiu de fiecare dată când te pândeşte tentaţia de a ronţăi ceva nesănătos la birou sau acasă.

În plus, un pahar cu apă băut în timpul mesei te ajută să mănânci mai puţin, dar să te simţi la fel de sătulă, arată studiile realizate de cercetătorii de la Universitatea Harvard.

 

Sursa: csid.ro; body-fitness.ru

Adaugă comentariu

Închide