Soluții eficiente pentru a combate astenia de primăvară

Soluții eficiente pentru a combate astenia de primăvară

Soluții eficiente pentru a combate astenia de primăvară

Stări de oboseală, lipsa puterii de concentrare, dureri de cap, apatie, stări de tristețe și de iritabilitate? Ei bine, zilele însorite din acest sezon aduc cu ele nu doar bucurie, dar și simptome caracteristice asteniei de primăvară - o neplăcere care ne poate da destule bătăi de cap. Una din zece persoane se confruntă cu asemenea stări la începutul primăverii și e foarte important să cunoaștem remediile pentru tratarea ei.

Potrivit statisticilor, femeile sunt de două ori mai predispuse asteniei de primăvară decât bărbații, iar lipsa cantității necesare de vitamine și minerale din timpul iernii sunt prima cauză a apariției acesteia.

Simptomele asteniei de primăvară:

  • dureri de cap
  • oboseală
  • stare generală proastă
  • tristețe inexplicabilă
  • iritabilitate
  • probleme de greutate
  • lipsa sau creșterea bruscă a poftei de mâncare
  • pierderi de memorie
  • scăderea tensiunii arteriale
  • lipsa interesului pentru sex

1. Fii sigur că ai un aport suficient de fier

Fierul este foarte important pentru buna funcționare a organismului, căci ajută la formarea hemoglobinei, la transportul oxigenului în sânge, cât și la întărirea sistemului imunitar. Când acesta este insuficient, apare oboseala și stările de moleșeală. Experții recomandă un aport de 10 mg de fier pentru bărbați și 18 mg pentru femei.

Fierul se găsește în ficat de pasăre și de vită, spanac, semințe de dovleac, broccoli, varză, pește gras, lapte. Pentru a fi mai bine absorbit, consumă și alimente bogate în vitamina C, precum kiwi, citrice, pătrunjel. De asemenea, include în alimentația de zi cu zi legume de primăvară, care abundă în vitamine și minerale. Este vorba despre ceapă verde, leurdă, usturoi verde, salată verde.

2. Bea cât mai multe lichide și evită alimentele grase

Încearcă să consumi cât mai multe lichide, deoarece acestea detoxifică organismul. Ceaiul verde, de pildă, te revigorează, îmbunătățește nivelul de energie și te menține în formă pe parcursul zilei.  O cană cu ceai verde sau o cană cu suc natural de fructe, băută în fiecare dimineață, te va ajută să îți începi ziua plină de energie. Organismul are nevoie de o porție de vitamine, antioxidanți și minerale chiar de la primele ore ale dimineții.

Nu uită nici de un mic dejun sănătos, care să conțină și proteine. De ajutor în combaterea acestei oboseli sezoniere este și renunțarea la vicii precum fumatul și alcoolul în exces.

Un alt sfat prețios este să eviți alimentele grase, bogate în grăsimi saturate, cât și dulciurile și mâncărurile de tip fast-food, care pot agrava simptomele asteniei.

3. Dormi 7 ore pe noapte

Un somn între șapte și nouă ore pe noapte este ideal pentru combaterea asteniei de primăvară. Este important să îți creezi o rutină de somn, adică să mergi la culcare la aceeași ora, iar dimineața să nu îți pui niciodată ceasul să sune la ore diferite. Trebuie să respecți acest orar de somn chiar și în weekend.

4. Fă multă mișcare

Un alt mod eficient de a combate astenia de primăvară este mișcarea. Plimbările în parc sunt o soluție la îndemână pentru toată lumea, mai ales pentru persoanele cărora nu le place să facă sport. O altă soluție este mersul pe bicicletă sau pe role. Iar o evadare la țară sau la munte în weekend face adevărate minuni pentru organism, căci alungă stresul și te ajută să te concentrezi mai bine. Fie că mergi la sală sau preferi plimbările în parc despre care vorbeam mai sus, mișcarea este esențială în această perioadă. Ea este o sursă importantă de energie și ajută organismul să se adapteze mai ușor la schimbările cărora trebuie să le facă față. Și da, de reținut că lumina soarelui este o adevărată terapie.

5. Zâmbește și fii fericit!

Elimină factorii care te indispun și îți creează disconfort psihic. Bucură-te de viață, iar de astenie nici că vei mai pomeni!

 

Sursa: sfatulmedicului.ro, jurnalul.ro

Foto: unica.ro

Adaugă comentariu

Închide