Depinzi de capriciile vremii? Află de ce și ce poți să faci!

Depinzi de capriciile vremii? Află de ce și ce poți să faci!

“Mă dor oasele, deci, e clar că se schimbă vremea”, îți spui adesea. Depinzi de capriciile vremii și e destul de nasol. Să știi că nu ești unica persoană cu această problemă. Milioane de oameni în întreaga lume depind de oscilațiile meteorologice care le fac viața grea. În medicină, această stare se numește meteorosensibilitate și se cere tratată cu maximă seriozitate.

 

Ce este „meteodependența” și cum ne poate afecta? 

Începem cu faptul că fiind meteorosensibilă, nu înseamnă că ești bolnavă sau paranormală. Este vorba de un întreg ansamblu de reacții ale organismului la diverși factori stresanți, cum ar fi temperatura, ceața, umiditatea, presiunea atmosferică, aeroionizarea etc. Fiecare organism reacționează diferit, inclusiv în funcție de bolile pe care le are deja.

Iată câteva dintre manifestările meteorodependenței: amețeli, senzație de sufocare și de greutate în piept, palpitații; dureri ale oaselor, ale articulațiilor, ale mâinilor și picioarelor, crize reumatice; dureri de cap, migrene, insomnii sau somn întrerupt, transpirație excesivă; disconfort, anxietate, irascibilitate, depresie; stări de slăbiciune, colici, crampe abdominale etc. Asigură-te mai întâi de faptul că apariția acestor simptome nu sunt legate de subconștient.

 

Băile de soare sau cura în salină ne poate ajuta!

Metoda de prevenție și tratamentul presupune proceduri climatice tipice: băi de soare, băi de aer, cure de teren și cure saline. Baia de soare se recomandă vara și presupune expunerea la soare – adică creșterea temperaturii corpului, apoi, scăderea ei prin aplicarea de nămol, sau o baie în mare, antrenând astfel toata circulația sangvină. Dacă nu poți merge anual la mare, poți face aceste alternări de temperatură acasă la tine, schimbând temperatura apei când faci duș. 

Cura de teren este o altă terapie benefică meteodependenților. Se face în stațiunile balneoclimaterice și îmbină plimbarea (într-un cadru natural, în care presiunea atmosferică este crescută, iar peisajul relaxant) cu solicitarea aparatului locomotor, stimulând circulația sangvină periferică.

Cura în salină este o cură ca la carte, unde climatoterapia este la ea acasă - temperatură răcoroasă și constantă tot timpul anului, curenți de aer aproape inexistenți, umiditate moderată, și mulți aerosoli salini.

 

Remedii naturiste simple

Polenul poate fi utilizat de oricine - chiar și de copii și gravide, cu efecte benefice pe termen lung. Acționează asupra sistemului neuropsihic (mărește capacitatea intelectuală), a metabolismului general (reglează funcțiile organismului, previne îmbătrânirea precoce) și asupra aparatului cardiovascular (acționează asupra hipertensiunii arteriale, aterosclerozei, fragilității vasculare).

Moxa ajută la înlăturarea oboselii și stresului, cauzate de insomnii. Metoda constă în combinarea acupuncturii cu fitoterapia.

Masaj și comprese. Dacă te dor încheieturile, mâinile și picioarele, la schimbările meteo bruște, masează-le cu ulei de mentă sau de rozmarin, în fiecare seară. Sunt bune și compresele calde cu ceai de coajă de salcie, aplicate seara. 

Ceaiurile de păducel și roiniță, îndulcite cu miere pot fi excelente, dacă ești adepta terapiilor complementare. Acestea îți redau somnul, buna dispoziție, conferindu-ți o stare de calm și relaxare. Mai poți apela cu încredere la oțetul de mere, uleiul de pește și preparatele din rădăcină de ghimbir.

Extractul de galbenele te poate ajuta dacă ți-a crescut subit presiunea sângelui, în urma schimbării de temperatură. Acesta scade presiunea sangvină și acționează, în același timp, și asupra inflamațiilor din afecțiunile reumatismale. Gălbenelele au și un efect ușor sedativ, putând fi utile în stările de nervozitate accentuată.

O dietă bogată în usturoi, combinată cu legume și fructe bogate în vitamina C are menirea să mărească rezistența organismului la factorii externi. Pentru combaterea asteniei și a depresiei se recomandă un regim bazat pe produse lactate nepreparate termic, cu ouă, icre, semințe. La micul dejun este bine să mănânci zilnic 100-150 g de nucă. Seara, în loc de desert, consumă stafide.

 

Foto: megacurioso.com; rador.com

Adaugă comentariu

Închide