Șapte obiceiuri care te îngrașă

Șapte obiceiuri care te îngrașă

Pierderea în greutate nu este un lucru ușor, dar și mai greu este să îți păstrezi greutatea la care ai ajuns. Probabil, ești extenuată și te întrebi care ar fi problema, de vreme ce, încerci să duci un mod de viață sănătos și să lupți în mod constant cu excesul de greutate. Problema s-ar putea să stea ascunsă în unele din obiceiurile tale.     

1. Nu ține diete.

Indiferent că este vorba de Dunkan, tibetană, japoneză, hollywoodiană etc., etc., ai remarcat că nici una nu te ajută? Este din cauza chinului interminabil la care îți supui organismul. Atunci când te limitezi la unele alimente, corpul tău pierde grăsime (grame sau chiar kilograme ), dar și din masa corporală slabă (formată din țesuturile musculare, organele interne, sângele, sistemul circulator, cel limfatic și cel nervos), care, la rândul său, încetinește rata metabolică. În plus, anticipând zilele „de foame” organismul stochează unele grăsimi, prin urmare, atunci când finisezi un curs de dietă de câteva săptămâni (sau luni) și începi să mănânci în mod normal, îți revii destul de repede. Mai mult chiar, te poți alege cu câteva kilograme în plus.

Sfat: Renunță la diete. Excesul de greutate este o problemă complexă și restricțiile dietetice nu rezolvă mare lucru. Secretul stă ascuns în adoptarea unui mod de viață sănătos, făcând mult sport, alimentându-te corect etc.

2. Fii atentă la porții

Monitorizează îndeaproape nu numai componența porțiilor, ci și valoarea lor, or, o creștere a mărimii porțiilor înseamnă și creșterea consumului de alimente.

Sfat: Aflându-te în vizită, nu ezita să ceri o porție mică, acest lucru fiind valabil inclusiv în cazul gustărilor rapide, a copturilor, cartofilor pai etc. Dacă vrei să afli care e porția ta de mâncare, fă palma căuș. Ceea ce încape acolo reprezintă porția ta ideală.

3. Nu ronțăi între mese.

Ronțăitul este unul dintre cele mai rele obiceiuri alimentare ale societății contemporane, pe care probabil îl practici și tu în mod inconștient. Spre exemplu, atunci când privești televizorul, în timpul publicității te ridici, îți faci un ceai și automat îți iei niște gustări pentru a le ronțăi după publicitate. 

Sfat: Ia zilnic micul dejun, întrucât aceasta este cea mai importantă masă a zilei. Aceasta trebuie să fie bogată în fibre și carbohidrați. Micul dejun te va ajuta să scapi de sentimentul de foame și îți va reduce din numărul de gustări. 

4. Ai grijă la valoarea energetică a produselor. 

Alimentele prăjite, biscuiții, snacks-urile, copturile etc. pot fi foarte gustoase, dar ele au de multe ori un grad scăzut de saturație, astfel că după ce le consumi vei lupta încă cu senzația de foame. În același timp, fructele, legumele, cerealele integrale etc., dau un sentiment de saturație după numai câteva lingurițe. 

Sfat: Mănâncă alimente puțin calorice și în porții mici. Noile obiceiuri alimentare nu sunt o măsură de limitare a organismului, ci doar o dozare exactă a cantității de energie necesare corpului tău.

5. Limitează consumul de deserturi

Delicatesele gastronomice nu mai sunt delicatese, dacă le mănânci în fiecare zi. Pentru a pierde în greutate, mănâncă ceva gustos o dată pe săptămână, iar pentru a-ți menține greutatea - de două ori pe săptămână. În cazul în care mănânci zilnic bunătăți, ele încetează să mai fie ceva special, și ca urmare, te alegi cu kilograme în plus.

6. Nu desconsidera alcoolul

Alcoolul poate deveni o capcană pentru cei care doresc să piardă în greutate, or, pe lângă doza de energie care ne-o oferă un pahar de vin roșu sec, el ne mai pricopsește și cu suficiente calorii în plus.

7. Renunță la stilul de viață sedentar

Începe să practici un tip de sport în mod regulat, chiar dacă acest lucru nu este foarte ușor. Ține un jurnal, în care vei nota mesele și activitatea ta fizică. Acest lucru îți va oferi o claritate a modului în care acumulezi “la întâmplare” kilograme în plus împreună cu alimentația, după care poți să îi arăți și instructorului de fitness notițele tale, iar el îți va spune cât ar trebui să te antrenezi.

Sfat: Utilizează un pedometru, sau descarcă pe telefon aplicația care îți va înregistra automat numărul de pași efectuați. Un adult ar trebui să facă aproximativ 10 000 de pași pe zi, iar un copil - cel puțin 15 000 de pași. Ține evidența greutății și timpului mesei, iar în jurnal scrie ce și când mănânci. Cântărește-te o dată la două săptămâni, iar rezultatele te vor ajuta să îți corectezi comportamentul în timpul mesei.

 Foto: torcedores.com

Adaugă comentariu

Închide