8 produse pe care neapărat trebuie să le consume o gravidă

8 produse pe care neapărat trebuie să le consume o gravidă

O femeie însărcinată trebuie să fie mai atentă la ceea ce mănâncă, deoarece acum de meniul ei depinde nu doar propria sănătate, ci și cea a viitorului bebeluș. Astfel, viitoarea mămică trebuie să acopere necesarul de nutrienți care crește și să includă în alimentația sa produse bogate în nutrienți.

Din articol aflați care sunt 8 astfel de produse ce trebuie consumate de femeia gravidă:

1. Fulgi de cereale

Toate graviduțele știu despre importanța acidului folic în timpul sarcinii, dar nu toate cunosc despre importanța tuturor vitaminelor B. Acidul folic tot este o vitamina B, mai exact B9, dar pentru sănătatea mamei și bebelușului nivelul de vitamine din grupul B nu trebuie să scadă. Astfel, la micul-dejun alegeți fulgii din 4 sau și mai multe cereale.

2. Pâine integrală

În sarcină e ceam ai bună perioadă să schimbați toate produsele făinoase obișnuite pe cele din făină integrală. Așa vă asigurați cu necesarul de fibre, ceea ce vă va îmbunătăți digestia, și primiți necesarul de fier și zinc.

3. Leguminoase

Toate gravidele au nevoie de un surplus de 10 gr de proteine. Leguminoasele, în special lintea și fasolea, sunt o sursă foarte bună în acest sens. Un pahar de linte fiartă are chiar 15 gr de proteine, dar și jumătate din necesarul de acid folic. Plus deja fibrele menționate mai sun care ajută la depășirea problemelor legate de constipație.

4. Broccoli

Broccoli este un adevărat dar pentru fgraviduțe. Are foarte multe vitamine și microelemente – acid folic, calciu, fibre, antioxidanți, chiar și Vitamina C într-o cantitate destul de bună. Broccoli este foarte bun cu paste integrale sau orez brun, sau ca garnitură la carne.

5. Banane

Aceste fructe sunt foarte bogate în potasiu și sunt o sursă excelentă de energie. Totodată, ele nu provoacă greață gravidelor și sunt foarte confortabile pentru stomacul acestora.

6. Carne slabă

Necesarul zilnic de fier și calciu crește la viitoarea mămică. Astfel, carnea slabă este o sursă foarte bună de fier. Combinată cu verdeață va duce la asimilarea mai bună a fierului.

7. Cașcaval

Este o sursă bună de calciu și proteine. Însă unele tipuri de cașcaval nu trebuie mâncate în perioada gravidității – cele cu mucegai și unele tipuri de cașcaval topit. Însă cele solide pot fi întrebuințate fără grijă.

8. Ouă

Multe graviduțe se pot confrunta cu imposibilitatea de a întrebuința carne, pur și simplu le provoacă greață, respectiv ouăle pot să salveze situația fiind o sursă bună de proteine și aminoacizi.

 

Sursa: parents.ru; aif.ru

Adaugă comentariu

Închide