Nutriţionist: Ce trebuie să mănânce o femeie însărcinată

Nutriţionist: Ce trebuie să mănânce o femeie însărcinată

Alimentaţia sănătoasă este extrem de importantă atunci când eşti însărcinată, nu doar pentru tine, ci şi pentru copilul pe care-l porţi. Dieta din timpul sarcinii nu presupune restricţionarea caloriilor sau încercarea de a pierde în greutate, două mari greşeli care pot fi extrem de periculoase şi pentru tine şi pentru copilul tău. Cum să mănânci şi ce să mănânci pe perioada sarcinii spune nutriţionistul Gianluca Mech.

Calitatea nutriţiei este unul dintre factorii care pot influenţa semnificativ sănătatea femeii însărcinate şi cea a copilului. Prin urmare, este necesar să se acorde atenţie hrănirii viitoarei mame, începând cu perioada anterioară concepţiei, până la întreaga perioadă în care bebeluşul va fi alăptat. Iată câteva sfaturi dedicate femeilor însărcinate, care trebuie să mănânce bine şi sănătos:

- Urmaţi o dietă zilnică cât mai variată care să conţină toţi nutrienţii necesari;

- Luaţi 4-5 mese pe zi;

- Mâncaţi încet, întrucât înghiţirea aerului vă poate oferi o senzaţie de balonare abdominală;

- Beţi cel puţin 2 litri de apă pe zi.

Ce să mănânci

Alimentele cele mai recomandate femeilor însărcinate sunt:

- Mâncarea proaspătă, cu un conţinut nealterat de vitamine şi minerale;

- Carnea slabă bine gătită;

- Peşte precum cod, păstrăv, câine de mare, dorada;

- Brânzeturi cu un conţinut scăzut de grăsimi, cum ar fi mozzarella, ricotta, robiola;

- Lapte şi iaurt, de preferinţă cu un conţinut cât mai scăzut în grăsimi;

- Legume şi fructe de sezon.

Pe lista neagră există o listă de alimente deloc recomandate femeilor însărcinate

Este recomandat să evitaţi băuturile alcoolice. Alcoolul ingerat de mamă ajunge în sângele fătului, dar fătul nu îl poate metaboliza, deoarece îi lipsesc enzimele necesare pentru a îndeplini această sarcină. În consecinţă, alcoolul şi metaboliţii săi se acumulează în sistemul său nervos şi în alte organe cărora le dăunează.

În plus, şi următoarele alimente trebuie limitate pe cât posibil:

Cafea şi ceai: alege produsele decofeinizate. Cafeaua, ca toate băuturile care conţin aşa-numitele substanţe „nervine” (ceai, băuturi de tip cola, ciocolată), trebuie să fie consumată moderat, deoarece cofeina traversează placenta. Mai mult, în timpul sarcinii metabolismul cofeinei este încetinit de 15 ori, iar viitoarele mame sunt mai sensibile la efectele sale;

Sarea: consumul mare de sare creşte riscul de boli cardiovasculare şi hipertensiune arterială. Este mai bine să alegeţi sarea iodată, deoarece, în timpul sarcinii şi alăptării, necesitatea de iod este mai mare;

Zaharuri: alegeţi carbohidraţii complecşi, cum ar fi pastele, pâinea, cartofii;

Ouă: cel mult 2 pe săptămână, bine gătite;

Grăsimi: alege uleiul de măsline extravirgin.

 

Sursa: csid.ro; aif.ru

Adaugă comentariu

Închide