Ce mâncăm după naștere? Meniu pentru primele 3 zile

Ce mâncăm după naștere? Meniu pentru primele 3 zile

Este foarte probabil că după naștere te gândești foarte puțin la mâncare, fie din cauza emoțiilor care te cuprind, fie din cauza oboselii. Dar specialiștii atenționează că alimentația în primele zile după naștere este foarte importantă, căci te ajută să te refaci mai ușor, dar și să ai destul lăptic pentru nou născut.  

În context ne-am gândit că e bine să vă oferim meniul exemplu pentru primele 3 zile după naștere ca să vă pregătiți din timp sau ca să-l sugerați rudelor ce vă vor face vizite la maternitate.

 

Prima zi: regim pentru evitarea balonării

- Supă din piept de pui sau curcan fără grăsime și fără piele, 1 pătrunjel rădăcină, 1 ceapă, 2 morcovi, 1 țelină, 1 gulie. Se strecoară supa și se pasează toate legumele (se face o supă-cremă). Se recomandă un pic mai multă sare decât de obicei.

- Compot de mere, apă plată.

- NU se bea iaurt decât după primul scaun. 

 

A doua zi: regim pentru stimularea lactației

- Iaurt (după primul scaun), brânză sărată sau telemea.

- Compotul din prima zi (în loc de apă).

- Spre seară, ceai de anason și chimen (lactație + prevenirea colicilor).

- La fel spre seară – grătar (piept de pui, porc sau vită doar cu sare) și salată verde, doar cu ulei de măsline.

 

A treia zi: regim pentru calitatea laptelui

- Ou fiert moale, brânză sărată sau telemea, 1/2 felii de pâine prăjită.

- Ceai de anason și chimen

- La prânz supă de găină cu carne și găluști.

- Seara grătar cu cartofi (sau piure) + salată verde doar cu ulei de măsline.

 

Informații: mamica.ro

Foto simbol: mama12.ru

Adaugă comentariu

Închide