Exerciții ce te vor ajuta să naști mai ușor

Exerciții ce te vor ajuta să naști mai ușor

Cu siguranță ați auzit de existența exercițiilor prenatale care ajută organismul viitoarei mămici să se pregătească pentru un travaliu scurt și o naștere ușoară. Ei bine, efectul lor e demonstrat de numeroase cercetări, însă, în același timp nu trebuie să vă așteptați la vreun efect-minune, or, nașterea până la urmă înseamnă și durere. Suportabilă sau mai puțin, se datorează gradului de rezistență al fiecărei femei, dar și de pregătirea prenatală a acesteia. Yoga, gimnastica acvatică, exercițiile Kegel și restul, stabilite împreună cu specialistul în funcție de decizia medicului, vin să vă ajute la aducerea pe lume a copilului.

Mai jos îți lăsăm mai multe sugestii, iar ție nu îți rămâne decât să alegi!

1. Plimbare

Dacă nu știai, o simplă plimbare îți pune toți mușchii în mișcare și te ajută să-ți menții corpul în echilibru pentru ziua cea mare. Medicii recomandă să mergi pe jos cel puțin 30 de minute în fiecare zi în zone foarte bine aerisite și să profiți de zilele însorite pentru a-ți primi porția de vitamina D.

2. Înot

Fără să fie considerat un efort, înotul îți va pune în mișcare toate grupele de mușchi. De asemenea, îți îmbunătățește ritmul cardiac, te relaxează și te face să te simți bine în pielea ta. Cu un tonus de invidiat, durerile nașterii vor părea un fleac!

3. Yoga

Exercițiile de yoga te ajută să rămâi calmă și flexibilă, îndepărtează stresul fizic și psihic și păstrează mintea relaxată. Femeile însărcinate care practică yoga își îmbunătățesc circulația, dobândesc o mobilitate ridicată și își reglează respirația, ceea ce le asigură o naștere ușoară.

4. Dans

Pentru femeile cărora yoga nu le inspiră încredere, medicii recomandă mișcările în ritm de dans. Asemenea înotului, dânsul are meritul de a angaja toate grupele de mușchi astfel încât vei deveni mai flexibilă și mai tonifiată. Secretul succesului în lupta cu durerile nașterii!

5. Abdomene

Abdomenele sunt pe cât de simple, pe atât de importante pentru o naștere ușoară. Ele tonifiază musculatura abdomenului, făcând astfel durerile mai suportabile. Pentru o eficiență mai mare și mai mult confort, ajută-te cu mingea de fitness. Iar pentru siguranță, roagă partenerul să te supravegheze astfel încât să nu-ți piezi echilibrul.

6. Tailor sitting

Fără corespondent în limbă română, „tailor sitting” este un exercițiu care întărește și întinde mușchii pelvieni, ai spatelui și ai coapselor. Pentru că menține articulațiile pelvine flexibile, îmbunătățește postura și fluxul sanguin, poziția „tailor sitting” îți garantează o naștere ușoară.

7. Exerciții de înclinare pelviană

Acest exercițiu presupune să stai sprijinită în mâini și genunchi și să arcuiești și să relaxezi spatele. Întocmai ca o pisică furioasă. Prin înclinarea pelviană, întărești mușchii abdominali și flexibilizezi spatele, care nu va mai fi atât de încordat și dureros în timpul travaliului, facilitând astfel nașterea.

8. Exerciții Kegel

Întărindu-ți musculatură pelvina, acestea susțin uterul, vezica urinară, uretra și rectul, formând ceea ce se numește "planșeu pelvin". O musculatură puternică în această zonă îți va crește eficiența în timpul travaliului, când bebelușul se cere împins afară. Asta înseamnă că îți va face nașterea mai ușoară prin scurtarea perioadei de travaliu.

9. Statul în poziție ghemuit

Deși este destul de incomodă și obositoare, poziția ghemuit este foarte importantă pentru o naștere ușoară deoarece întărește coapsele și deschide pelvisul, făcând loc bebelușului să iasă. Sprijinită de perete, cu spatele drept și călcâiele depărtate, alunecă ușor în poziția ghemuit până când coapsele sunt paralele cu podeaua. Rămâi așa vreme de 5-10 secunde, după care încearcă să revii la poziția inițială.

10. Masajul

Studiile au demonstrat că femeile însărcinate care au primit în timpul travaliului masaje au resimțit mai puțină durere și anxietate la naștere decât cele care nu au fost masate. Când stimulezi o zonă dureroasă, prin presiune sau căldură, mesajele dureroase trimise către creier se domolesc și tu devii relaxată. În primele ore de travaliu, s-ar putea să dorești masarea gâtului sau a umărului pentru că în momentele intense să simți nevoia unui masaj la mijloc. La fel cum, în unele momente, este posibil să nu vrei să fii atinsă deloc!

Mai jos îți lăsăm și un tutorial cu exerciții ce le poți face în condițiile de casă.

Atenție!!! Cere acordul specialistului pentru orice formă de activitate fizică pe care vrei să o practici în timpul sarcinei. Și nu exagera! 

 

Sursa: nastenatural.ro, qbebe.ro

Foto simbol: copilul.ro 

Adaugă comentariu

Închide