Importanța vitaminelor și a microelementelor în perioada sarcinii

Importanța vitaminelor și a microelementelor în perioada sarcinii

În timpul sarcinii organismul femeii are nevoie de mai multe vitamine și microelemente. În cadrul Festivalului Gravidelor, eveniment organizat de Odoraș la 11 iulie, medicul obstetrician Valeriu Pădure a vorbit despre vitamine și a microelemente pentru o sarcină normală, cantitatea necesară și unde pot fi găsite.

Medicul a precizat că în lumea modernă este mai complicat să ne asigurăm organismul cu necesarul de vitamine și microelemente pentru o funcționare normală. De aceea femeile, încă înainte de a rămâne însărcinate, trebuie să ia anumite suplimente alimentare care să ofere aportul necesar de vitamine și de microelemente.

În continuare scriem despre complexul de bază de vitamine și microelemente foarte necesare în timpul sarcinii.

Astfel, Vitamina A este importantă pentru dezvoltarea embrionară, a organelor interne ale fătului, a sistemului osos și a celui nervos. Această vitamină se găsește în carne, ouă, lactate, pește.

Complexul de vitamine din grupul B este foarte important, în special în primul trimestru de sarcină. Spre exemplu Vitamina B9, cunoscută mai mult ca acidul folic, trebuie luată și până la concepere. Conform ultimelor opinii ale specialiștilor, acidul folic ar trebui luat suplimentar de ambii parteneri cu un an înainte de a concepe, iar de gravidă în primele luni de sarcină. Acidul folic ajută la închiderea coloanei vertebrale a fătului și deoarece se asimilează mai greu din hrană, acesta trebuie suplinit.

Vitamina D3 se sintetizează dacă stăm la soare. Dar aceasta nu este posibil mereu, astfel că trebuie suplinită pentru a reduce riscul de dezvoltare a rahitismului la copil.

Vitamina C întărește imunitatea și se găsește în produse precum măceș, brocoli, citrice etc.

Omega 3 este foarte necesară căci lipsa acesteia poate provoca probleme de vedere la copil și duce la depresie postnatală.

Mineralele foarte necesare pentru dezvoltarea corectă a copilului sunt:

- magneziu, deficitul căruia poate duce la preeclampsie. Se găsește în cantitate mare în semințele de dovleac, iar un pachețel de 80 gr de semințe pe zi acoperă necesarul de magneziu.

- calciu, care ajută la formarea sistemului osos al copilului. Calciul este din abundență în lactate.

- zinc, deficitul căruia poate duce la avort spontan. Se găsește din plin în cereale, nuci, carne.

- fier, care ajută la transportarea oxigenului către țesuturi. Deficitul duce la anemie. Bogate în fier sunt alimente precum spanacul, cerealele integrale și altele.

- iod, care ajută la metabolizarea hormonilor tiroidieni. Insuficiența acestuia duce la majorarea riscului de avort spontan.

 

Foto simbol: medvoice.ru

Adaugă comentariu

Închide