A 15-a săptămână de sarcină. Află cum crește bebelușul

A 15-a săptămână de sarcină. Află cum crește bebelușul

Creșterea și dezvoltarea bebelușui în burtică este monitorizată cu grijă în primul rând de către părinți, apoi de medici. De la o zi la alta, viitoarea mămică identifică tot mai multe modificări în organism... 

Uneori, alimentele preferate nu le mai suporți și invers, combini gusturi pe care odinioară nu le preferai. Te rotunjești, iar hainele purtate nu îți mai sunt comode. Ai parte de o atitudine și grijă specială din din partea celor dragi, deci profită de această perioadă unică.

Dezvoltarea copilului

În săptămâna a 15-a de sarcină, copilul crește rapid. Se dezvoltă scheletul, care va deveni vizibil la ecografie. Picioarele copilului au crescut mai lungi decât brațele, toate articulațiile și membrele se pot mișca. Organele genitale s-au dezvoltat suficient pentru a fi vizibile la ecografie, însă s-ar putea ca bebelușul să „se ascundă” și să vă mai țină în suspans. Următoarea ecografie este planificată cu aproximație în săptămâna 20-a de sarcină.

Schimbările mamei

De regulă, trimestrul 2 de sarcină este perioada cea mai placută a sarcinii, deoarece readuce starea de bine. Ceea ce a fost mai greu legat de grețuri s-a dus, iar copilul nu este prea mare astfel încât să-ți creeze probleme din cauza ca îți comprimă organele abdominale. Stimulate de estrogeni și progesteron, glandele mamare de la nivelul sânilor cresc mai mari în cel de-al doilea trimestru de sarcină. Pe măsură ce circulația crește, la nivelul mucoaselor există un flux mărit de sânge, ceea ce va determina apariția sforăitului și a sângerărilor nazale. De asemenea, gingiile se umflă, ceea ce poate cauza o sângerare când te speli pe dinți sau folosești ața dentară. Alege o periuță de dinți mai moale pentru a scădea iritația gingivală.

Sfaturi

Daca înainte de a rămâne însărcinată aveai o greutate normală, până acum probabil că ai câștigat în greutate aproape 2.5 kilograme și vei continua să te îngrași cu aproximativ 0.5 kg pe săptămână în cel de-al doilea trimestru de sarcină. Creșterea în greutate constantă este mult mai importantă decât kilogramele, în special dacă ai avut o greutate normală la începutul sarcinii sau ai fost subponderală. Asta presupune un plus de 300 calorii pe zi – jumătate dintr-un sandwich și un pahar de lapte degresat. Înlocuiește pastele și făina albă cu varianta din grâu întreg. Alege să mănâci salată cu un sos nu prea gras sau fasole neagră în locul burgerilor și cartofilor prăjiți. Înlocuiește prăjitura cu salata de fructe. Alege sucurile fortificate cu calciu și alți nutrienți.

 

Foto: protejamcopilaria.ro; totuldespremame.ro

Adaugă comentariu

Close