În săptămâna 30-a de sarcină bebelușul este mare cât o varză

În săptămâna 30-a de sarcină bebelușul este mare cât o varză

Ești deja în cea de-a 30-a săptămână de sarcină? Felicitări, ai ajuns la o cifră rotundă. De acum încolo te poți informa despre modalitățile de naștere și să afli care sunt metodele prin care poți ușura o naștere naturală. Nu neglija nici informațiile despre nașterea prin cezariană, s-ar putea să-ți fie de folos.

 

Dezvoltarea copilului

În săptămâna 30 bebelușul are cam 39 de centimetri în lungime și cântărește aproximativ 1300 de grame. Bebelușul continuă să ia în greutate și să adauge straturi suplimentare de grăsime. Din săptămâna aceasta și până în săptămâna 37 el va lua în greutate cam 250-300 de grame pe săptămână. După naștere, în primele săptămâni, bebelușul va lua între 150 și 200 de grame.

În săptămâna 30 bebelușul poate să exerseze mișcările respiratorii printr-o succesiune regulată a contracțiilor diafragmei. Aceste mișcări succesive pot să îl facă să sughițe. Sughițul bebelușului este absolut normal și îl poți simți și tu ca mici impulsuri ritmice, nu foarte puternice.

 

Schimbările mamei

Te poți simți mai obosită în aceste zile, mai ales dacă ai probleme cu somnul. Poți să te simți neîndemânatică, lucru ce este ușor de înțeles. Datorită hormonilor de sarcină ești mai grea, echilibrul este afectat și articulațiile instabile. Unele gravide pot scăpa ușor lucrurile și pot avea dureri de mâini – acest lucru este cauzat de modificările la nivelul articulației mâinii și se rezolvă odată cu naștere. Retenția de lichid în organism este normală în ultimul trimestru de sarcină și duce la kilogramele în plus. Nivelul hormonilor va crește și el, făcând să nu mai încapi în pantofi: dacă purtai mărimea 36, acum te vei simți confortabil în 39. După naștere, unele femei revin la mărimea inițială, în timp ce altele suferă transformări ale articulațiilor ce adaugă cel mult un număr la măsura pantofilor.

 

Sfaturi

- E timpul să te informezi în legătură cu durerile din timpul travaliului și să alegi cea mai bună metodă de diminuare a lor;

- Stai departe de produsele care ar putea să declanșeze reacții alergice. Dacă știi că ai intoleranță la un produs anume, ține cont de faptul că, pe perioada sarcinii, sensibilitățile se acutizează, ceea ce înseamnă că poți dezvolta reacții alergice imediat;

- Nu ridica obiecte grele;

- Evită purtarea pantofilor cu toc foarte înalt sau cu talpă plată;

- Mănâncă sănătos și încearcă să eviți fibrele, deoarece pot cauza balonare și gaze intestinale. Pune accent pe fructe și legume zemoase, pline de vitamine;

- Evită locurile unde se fumează;

- Informează-te cu privire la drepturile pe care le are o femeie însărcinată și cere să ți se respecte;

- Asigură-te că îți întinzi picioarele cât mai des posibil și că alegi o dietă sănătoasă pentru a menține dezvoltarea copilului;

- Vorbește cu medicul despre problemele tiroidiene și faceți un plan pentru orice scenariu posibil; 

- Adresează-te unui specialist imediat ce organismul tău dă semne de oboseală cronică, insomnie, anxietate, scădere în greutate sau tulburări emoționale serioase;

- Ai grijă să te odihnești și să dormi 7-8 ore pe zi;

- Nu lua medicamente decât dacă ți le-a prescris medicul;

- Alege să porți haine comode în care să te simți liberă.

Foto: independent.co.uk; copilul.ro;

Informații: copilul.ro; qbebe.ro

Adaugă comentariu

Închide