Săptămâna 6 de sarcină. Află cum creşte copilul tău!

Săptămâna 6 de sarcină. Află cum creşte copilul tău!

 

Săptămâna a 6-a de sarcină este spectaculoasă din punct de vedere al creşterii şi dezvoltării fătului. Simptomele mai puţin plăcute ale sarcinii (greaţa, urinarea frecventă) te vor urmări în continuare şi vei fi mai sensibilă din punct de vedere emoţional decât de obicei.

 

Copilul se dezvoltă şi  creşte “văzând cu ochii”, asta puteţi afirma dacă vă documentaţi sistematic din surse demne de încredere. Celulele ce vor forma toate organele şi sistemele corpului bebeluşului tău se divid într-un ritm rapid pe măsură ce corpul lui începe să capete o formă. Acum el este de dimensiunea unei boabe mici de linte (4-5 milimetri de la un capăt la celălalt) şi s-a mărit de 3 ori ca dimensiune.

Daca ai putea vedea prin pereţii uterului, ai descoperi un embrion cu un cap supradimensionat, la nivelul căruia încep să se dezvolte ochii, urechile şi gura. Restul corpului pare mai mic decât capul şi aici apar mugurii mâinilor şi picioarelor. La acest moment, micul tău bebeluş seamănă mai mult cu un mormoloc, dar în urmatoarele săptămâni va căpăta un aspect din ce în ce mai uman.

Inima bebeluşului tău bate cu un ritm regulat de 100-160 de bătăi pe minut, aproape de 3 ori mai repede decât a ta, iar sângele începe să circule prin corpul lui. Intestinele încep să se dezvolte şi încep să apară şi mici arii respiratorii la nivelul unde se vor dezvolta plămânii. Pe la jumatatea săptămânii acesteia este posibil ca el sa înceapă să-şi mişte membrele micuţe. Din păcate, tu va trebui să mai aştepţi câteva săptămâni până când să poţi să te bucuri de acrobaţiile bebeluşului tău, pe la mijlocul trimestrului doi.

 

Şi în corpul mamei apar multe schimbări.

Simptomele specifice începutului sarcinii, greaţa, balonarea, oboseala se vor manifesta din plin din această săptămână. Starea de greaţă poate fi combătută dacă consumi alimente sărate şi reci. Unele gravide preferă citricele sau murăturile ca remedii pentru senzaţia de greaţă. Încearcă, totuşi, să mănânci cât mai sănatos, mai ales în această perioadă.

 

Sfaturi pentru graviduţe:

  • Dacă te simţi obosită, cel mai bine este să te odihnesţi;
  • Eviţi consumul de cafea sau de băuturi care conţin cafeină;
  •  Pe parcursul sarcinii e recomandat să încerci să dormi şi la prânz sau măcar să stai întinsă 30 de minute;
  • Tot în această perioadă vei observa că ai emoţii conflictuale şi că alternezi între stări de indispoziţie şi bună dispoziţie. Nu te îngrijora, aceste sentimente sunt normale şi probabil vor continua pe parcursul sarcinii.

 

E firesc să ai temeri, dar încearcă să nu te panichezi. Dacă te frământă întrebări referitoare la starea sănătăţii tale nu ezita să mergi la o consultaţie a medicului de familie.

 

Foto: embarazosemanaasemanas.com; macmackids.ro; mynono.com

Adaugă comentariu

Închide