Alimentează-te corect în perioada preconcepției

Alimentează-te corect în perioada preconcepției

Specialiștii susțin că consumarea unor alimente cresc șansele de a rămâne gravidă. Vezi mai jos o listă de alimente recomandat în perioada preconcepției.

 

Ouă fierte – gălbenușul este bogat în proteine și oferă organismului multă energie.

Mănâncă în culori: verde, roșu și galben – fructe de pădure, ardei gras roșu, salată etc., acestea sunt bogate în vitamine, minerale și substanțe nutritive.

Pește – corpul tău are nevoie de acizi omega 3, care au un rol benefic pentru fertilitate, însă un motiv de îngrijorare îl reprezintă intoxicația cu mercur din carnea de pește. Nutriționiștii spun că cea mai mică cantitate de mercur se găsește în crabi, creveți, păstrăv, somon.

Prin sângele pierdut lunar în timpul menstruației, se pierde o cantitate însemnată de fier. Consumă carne roșie sau consumă multivitamine îmbogățite cu fier.

Este recomandat să consumi cel puțin 100 grame de proteine inclusiv din carnea de pește, carnea slabă și unele legume.

Acidul folic sau vitamina B9 asigură fătului o dezvoltare armonioasă, însă acesta trebuie introdus în alimentație cu 3 luni înainte ca femeia să rămână însărcinată. Iată câteva alimente bogate în acid folic: broccoli, salata verde, spanac, sparanghel, morcov, gălbenuș de ou, ficat, cereale, suc de portocale. 

Evită consumul unui singur tip de alimente și excluderea altora.

 

Alimente interzise în perioada preconcepției:

Alcoolul – evită să consumi alcool în exces. Uneori pot apărea probleme de concepție datorate acoolului, îngreunând fecundația.

Cofeina – se consideră că un consum moderat (aproximativ 300 ml de cafea pe zi) nu va crea probleme de fertilitate. În schimb, dacă apelezi la fertilizarea in vitro sau sarcina întârzie, trebuie eliminată din alimentație.

Foto: joyfulbelly.com

Adaugă comentariu

Închide