Odoraș.

Odoraș.

Eubiotic

Povestea din spatele brandului BabyLinna: predând managementul afacerilor, o profesoară și-a deschis propria linie vestimentară

Povestea din spatele brandului BabyLinna: predând managementul afacerilor, o profesoară și-a deschis propria linie vestimentară

De fiecare dată când descopăr o poveste de succes, cel mai mult mă frapează oamenii care au creat-o. De obicei, este vorba de oameni puternici, frumoși la chip și la suflet, care, prin exemplul lor, vin cu adevărate lecții de viață. Așa a fost și în cazul Lilianei Sperelup, soție, mamă a unei minunății de fetiță de doi anișori, pe nume Anastasia, tot ea este lector universitar, iar de jumătate de an încoace și fondatoarea brand-ului „BabyLinna”, o linie de haine unică prin stil și desing. Liliana ne-a povestit cum a apărut BabyLinna.

Sunt lector la Universitatea de Stat, Facultatea de Științe Economice, departamentul Administrarea Afacerilor, unde, pe lângă management, le predau studenților secrete și tehnici de deschidere și coordonare a propriilor afaceri. După ce ani la rând le-am vorbit despre asta, m-am molipsit, și aplicând sugestiile pe care le-am oferit cu atâta ardoare discipolilor mei, într-un final am pus bazele propriei afaceri. Nu pot nega faptul că la această idee au contribuit inclusiv și colegii mei de serviciu, persoane cu experiență care, pe lângă activitatea de profesori, activează de zeci de ani în posturi de conducere. Astfel, în urma discuțiilor cu ei, am aflat multe lucruri interesante legate de administrarea afacerilor în Moldova. Apropo, paralel eu colaborez cu Incubatorul de Inovații USM „Inventica”, care are drept scop promovarea micilor afaceri ale studenților, colaborare ce l-a fel și-a pus amprenta... Într-un fel sau altul, mediul în care activez a fost cel care mi-a definit acest statut de business woman.

Cât privește afacerea mea, aceasta e legată de o pasiune mai veche, care își trage rădăcinile încă din copilărie, mai exact, este vorba de creație, o latură care mă definește, mai ales că am finisat și școala de pictură, iar paralel am învățat a croșeta. Nu mai țin minte câte lucrări manuale am făcut la viața mea, dar sunt foarte multe. Apropo, până și rochia mea de mireasă mi-am croșetat-o, e o rochie care nu are nici o cusătură, întrucât toate piesele au fost prinse cu croșeta. Niciodată nu am renunțat la această pasiune, nici după ce am devenit lector universitar, dar am revenit în forță în momentul când am rămas în concediu pentru îngrijirea copilului.

Soțul, care mi-a fost mereu alături în toate pornirile, mi-a făcut o surpriză, și anul acesta mi-a oferit cadou o mașină de cusut. Am încercat-o chiar atunci, dar pentru că nu aveam experiență, aventura mea s-a soldat cu un ac rupt. Am revenit la ea abia prin luna iulie, doar că de data aceasta am fost ghidată de o femeie cu experiență, croitor de categorie superioară. Ea mi-a dat multe lecții, mi-a explicat anumite momente, fapt pentru care îi mulțumesc. Astfel că, la scurt timp, am trecut de la teorie la practică și am cusut prima rochiță și câteva fustițe în stil etnic modernizat. Mie mi s-a părut perfectă, dar știi, mă simțeam ca în proverbul cela cu corbul care susține că copiii lui sunt cei mai frumoși, așa că am decis să cer părerea altor mămici, postând lucrarea pe internet. Spre marea mea surprindere, creația mea nu doar a primit păreri pozitive, ci m-am pricopsit și cu câteva comenzi. Acesta a fost punctul de lansare. Înaripată, am început să creez cu mult spor, inițial cu fustițe și rochițe stilizate, moderne, pentru fetițe, care pot fi îmbrăcate zi de zi, dar și cu diverse ocazii sau sărbători. Apoi am continuat cu ii pentru băieței, pentru fetițe, pentru mămici, cu rochițe trapezate în trei culori – roșu, albastru metalic și albastru închis lucrate cu broderie și dantelă fină albă, o multitudine de modele de fustițe și rochițe etnice. În afară de aceasta primesc și execut comenzi de seturi mamă- fiică  sau seturi pentru întreaga familie. Aici intră și ultima mea colecție de iarnă 2017 – 2018.

Și pentru că lucrurile au început să se învârtă cu o viteză amețitoare, exact la o lună de la ziua lansării pe Facebook, am depus actele la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) pentru înregistrarea brandului “BabyLinna”. Apropo, numele brandului mi-a venit de la diminutivul fiicei noastre Anastasia, pe care o alintăm Bebelina.

De curând am revenit la facultate, la studenții mei, dar fiind înaripată de primele succese, încerc să găsesc timp pentru tot ce poartă numele de BabbyLinna, însă fără să o fac în detrimentul copilului sau al serviciului. Dacă ar fi să fac o ierarhie a celor mai importante lucruri din viața mea, fiica și soțul rămân pe primul plan. Nu vreau și nici nu pot să îi neglijez. De obicei, când spun asta, mulți se miră și mă întreabă cum reușesc să fac față sarcinilor de familie, a celor de la facultate, dar și comenzilor. Nu este nici un secret – este vorba doar de un management corect al timpului. Eu lucrez la comenzi doar atunci când Bebelina mea doarme, dimineața între orele șase și opt, apoi în timpul somnului ei de la amiază, și deja noaptea tâziu după ce adoarme.  

Nu mi-e frică de concurență... În cazul nostru, a producătorilor moldoveni, ea vine din China și Turcia, pentru că piesele lor ne-au invadat piața. Dar eu, până la lansare, am făcut propriile cercetări de piață și am văzut aici o nișă cu perspectivă a stilului etnic-modernizat, plus că mai am ascunse ași în mânecă: lucrări inedite din punct de vedere al design-ului și cu un preț mai mult decât accesibil. De asemenea, periodic fac diferite promovări pe site, mai exact vând unități la prețuri mai mici decât sine-costul produsului în sine, iar feed-back-urile pozitive îmi dau aripi să devin și mai creativă. Lunar lansez concursuri pe pagina noastră de internet, ceea ce îmi permite să devin și mai vizibilă în rândul mămicilor. La drept vorbind, singură nu m-am așteptat să deschid în mine un potențial atât de mare în acest domeniu. Viitorul îl văd în culori și mai aprinse, iar următoarea „destinație” este să deschid un magazin care mi-ar permite să nu am doar vânzări online. Sunt sigură că îmi va reuși. Iar la anul viitor să revin într-un nou articol unde să povestesc despre succesele mele. 

 

Dacă v-au plăcut creațiile Lilianei Sperelup și vreți să achiziționați ceva din colecția ei, puteți să o contactați la numărul de telefon 069696209 sau puteți accesa pagina de facebook

Foto:arhiva personală

Share:

Articole recomandate