Cum să recunoaştem deficitul de vitamina B6 şi de folaţi

Cum să recunoaştem deficitul de vitamina B6 şi de folaţi

Despre importanţa fiecărei vitamine sau mineral în parte s-au scris mii de cărţi de specialitate şi milioane de articole. Cu toate acestea, lecţiile nu sunt foarte clare întotdeauna. Regula de aur spune însă însă alimentaţia naturală abundă în astfel de elemente. Mai concret este important să avem o dietă cu multe legume, fructe proaspete, dar şi aport echilibrat de cereale integrale, carne, ouă, leguminoase. Însă există situaţii când prin comportament ne autosabotăm - spre exemplu consumul excesiv de alcool poate duce la deficit de folaţi. Despre vitamina B6 şi despre folaţi oferă mai multe detalii Răzvan Vasilescu, medic primar diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Surse importante de vitamina B6 sunt cerealele integrale, legumele, carnea, şi bananele. Iar deficitul de vitamina B6 se caracterizează prin anemie, depresie, convulsii, neuropatie periferică, dermatită seboreică, cheilită, glosită.

Surse importante de folaţi sunt legumele cu frunza verde, citricele, leguminoase uscate şi cerealele fortificate.  Folaţii care se găsesc în natură se absorb aproximativ 50%, în timp ce acidul folic care este folosit la fortificarea alimentelor se absoarbe aproximativ 85%. Absorbţia folaţilor depinde de sursă.

Deficitul de folaţi se caracterizează prin anemie, defect de tub neural, depresie şi demenţă.

Deficitul de folați poate fi rezultatul unui aport insuficient (de exemplu, denutriţi şi consumatori de alcool), creşterea necesarului (de exemplu, sarcină şi alăptare), malabsorbţie şi aport de medicamente.

 

Sursa: csid.ro; sayyes.com

Adaugă comentariu