Sunt pentru excluderea notelor la lecțiile de muzică, desen, educația fizică și cea tehnologică

Sunt pentru excluderea notelor la lecțiile de muzică, desen, educația fizică și cea tehnologică

 

Este puternic la matematică și istorie, are note bune la științe și la engleză, este activ la orele de limbă română. În schimb, nu se poate ridica la bară și nu poate sări cu coarda, iar desenele pe care le face la lecțiile de educația plastică stârnesc zâmbetele și chicotelile colegilor. Este portretul multor elevi. Este problema multor părinți care nu mai știu ce să născocească pentru a-și ajuta copiii să fie mai buni la toate disciplinele înscrise în orar.

Niciodată nu mi-am putut explica, de ce un copil care nu poate cânta, nu este impus s-o facă, având în schimb șansa de a primi o notă bună pentru informațiile pe care le povestește despre compozitori, genuri și instrumente muzicale, iar cel care nu poate desena ceva frumos, se alege cu note mici. De ce un copil de 10 ani care poate face câte 50-70 de flotări, poate alerga câte 5-8 km fără prea multe pauze, dar nu poate sări cu coarda, este apreciat cu note de 8-9, iar imediat după aceasta – cu 2? Pentru că un oarecare cineva a elaborat niște normative care nu se mai schimbă cu deceniile? Oare nu pot profesorii de educația fizică să prezinte niște rapoarte sau statistici despre rezultatele copiilor la diferite probe și să prezinte niște recomandări sau concluzii?

Nu știu la ce se gândesc cei care elaborează programele de studiu și diferite probe pentru elevi, dar uneori îmi pare că cei responsabili vin dimineața la birou, se așează la calculator și caută pe internet „noi metode de a face viața elevilor mai interesantă”, iar odată cu aceasta – și noi bătăi de cap pentru profesori și părinți. Conducătorii din învățământ merg prin deplasări, discută cu colegi de-ai lor din alte țări, scriu despre importanța schimbului de experiență, dar utilitatea tuturor acestor întâlniri și scrieri este egală cu zero.

Unii părinți susțin că ar fi bine ca lecțiile de educație fizică să fie excluse din programa școlară a copiilor, pentru că notele sunt mai mici decât la alte discipline și „se strică” media. Eu nu cred că elevii trebuie lipsiți de exercițiile fizice, pentru că oricum sunt prea sedentari din cauza telefoanelor mobile, a tabletelor și calculatoarelor. Dar sunt gata să semnez orice petiție ar apărea pentru excluderea notelor la anumite discipline, cum ar fi educația fizică, educația plastică, muzicală și cea tehnologică. Să fie „admis”/„respins” pentru elevii din gimnazii și licee, pentru că cei din clasele primare oricum nu primesc note.

Sunt sigură că odată cu dispariția notelor la aceste discipline va crește interesul copiilor și pentru compozitori, și pentru istoriile de succes ale sportivilor și pictorilor din toată lumea, și pentru croșetat /brodat /lemnărit, iar profesorii nu vor mai fi puși în situația de a explica părinților sau copiilor, de ce au fost nevoiți să pună „6” pentru un desen care, de fapt, trebuia să fie apreciat cu „5”...

 

Opinie de Tatiana Roșca,

redactor Odoraș.

Adaugă comentariu

Close