Top 9 tipuri de seminţe pe care să le mănânci regulat

Top 9 tipuri de seminţe pe care să le mănânci regulat

Seminţele sunt produse versatile, cunoscute în alimentaţie încă din preistorie. Pot însoţi orice masă, de la adaos în salate, în iaurtul de la micul dejun sau  ca o crustă fină pentru o friptură suculentă. Seminţele aduc organismului proteine, fibre şi grăsimi sănătoase.

Beneficiile consumului de seminţe

Ajută la scăderea în greutate. Seminţele conţin fibre solubile şi proteine, care se deplasează lent prin tractul digestiv şi asigură senzaţia de saţietate mai mult timp.

Ajută digestia. Fibrele conţinute de seminţe contribuie la menţinerea bacteriilor benefice din intestin care au rol în absorbţia de nutrienţi  şi eliminarea toxinelor.

Ajută la reglarea zahărului din sânge. Nu numai că acest lucru poate preveni simptomele diabetului, dar poate proteja şi împotriva dezvoltării unor afecţiuni cronice, cum ar fi bolile de inimă. Anumite tipuri de seminţe, cum ar fi seminţele de in, s-au dovedit, de asemenea, că îmbunătăţesc sensibilitatea la insulină. Acest lucru permite insulinei să lucreze mai eficient în organism pentru a menţine glicemia constantă.

Sunt antioxidanţi şi pot constitui o alternativă sănătoasă în cazul celor care optează pe o dietă bazată pe plante.

9 tipuri de seminţe pe care să le mănânci regulat

Seminţele de in sunt o sursă excelentă de proteine şi fibre, precum şi de magneziu, fosfor şi seleniu. Seminţele de in au eficienţă maximă dacă sunt consumate sub formă de pudră. Conţin mangan – necesar pentru sănătatea oaselor, grăsimi sănătoase – care ajută sistemul nervos şi activitatea cerebrală, iar cantitatea mare de fibre ajută reglarea tranzitului intestinal.

Seminţele de cânepă. Au un conţinut ridicat de mangan, vitamina E şi magneziu, fosfor şi fier. Sunt pline de antioxidanţi şi grăsimi sănătoase. Ajută la menţinerea sănătăţii pielii, a sistemului cardiovascular, ajută la buna funcţionare a muşchilor şi, prin conţinutul ridicat de magneziu, la menţinerea unui tonus cerebral bun.

Seminţele de dovleac. Nu numai că au un conţinut mare de grăsimi sănătoase şi proteine, dar sunt, de asemenea, bogate în mangan, magneziu şi fosfor, fier şi vitamina K. Seminţele de dovleac sunt o sursă bună de antioxidanţi, ajută la prevenirea anemiei, la eliminarea paraziţilor intestinali, combat constipaţia şi ajută la menţinerea unui tonus general bun.

Seminţele de floarea soarelui. Bogate în vitamina E, tiamină, mangan şi acid folic, seminţele de floarea soarelui ajută la menţinerea sănătăţii pielii, sunt o gustare săţioasă pe termen lung, reduc inflamaţiile şi scad zahărul din sânge. Sunt recomandate în dieta femeilor care doresc să rămână însărcinate.

Seminţe de susan. Sunt bogate în cupru, mangan, calciu,  magneziu, fosfor şi fier. Seminţele de susan ajută la formarea celulelor de sânge, la sănătatea oaselor, reduc tensiunea arterială, protejează împotriva anemiei.

Seminţele de rodie sunt printre cele care au cele mai puţine calorii, dar numeroase fibre, vitamina K şi vitamina C, potasiu și sodiu. Drept urmare, seminţele de rodie sunt recomandate pentru a menţine coagularea normală a sângelui, creşterea imunităţii, menţinerea greutăţii corporale şi prevenirea constipaţiei.

Seminţele de chia. Sunt una din cele mai bogate surse de fibre, mai sunt bogate în mangan, fosfor, calciu, Omega 3. Ajută la menţinerea microbiomului intestinal sănătos, întăresc oasele, ajută la funcţionarea sănătoasă a inimii, previn constipaţia.

Mugurii de pin (cunoscuţi şi ca nuci de pin) sunt de fapt, din punct de vedere al botanicii, un tip de seminţe. Conţin vitamina K, vitamina A, magneziu, cupru, fosfor, zinc. Seminţele de pin stimulează activitatea creierului, ajută la coagularea normală a sângelui, întăresc sistemul osos, îmbunătăţesc absorbţia fierului în organism. 

Seminţele de mac. Sunt bogate în fosfor, calciu şi fier şi surse excelente de fibre, acid oleic, acizi graşi Omega 3. Seminţele de mac ajută digestia, ajută la sănătatea oaselor, sunt antioxidanţi puternici, ajută la scăderea în greutate şi pot contribui la prevenirea bolilor cronice.

 

Sursa: csid.ro; foodieplaza.com

Adaugă comentariu

Închide