Care sunt cele mai frecvente motive pentru care copiii apelează la Telefonul Copilului

Care sunt cele mai frecvente motive pentru care copiii apelează la Telefonul Copilului

Pe parcursul a doi de activitate de când a fost lansat proiectul Telefonul Copilului, au fost recepționate circa 12.371 de apeluri. Principalele subiecte adresate specialiștilor de către copii sunt: comunicarea defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, probleme de relaţionare între semeni, hârțuire în şcoală sau în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, dar şi probleme emoţionale, inclusiv subiecte de sexualitate.

În cadrul unei conferințe de presă, specialiștii au concluzionat că majoritatea apelurilor de la copii reflectă nevoia de atenție și de apreciere din partea adulților, lipsa de comunicare și absența fizică și emoțională a părintelui din activitatea zilnică a copiilor.

Totodată, la eveniment a fost lansată pagina web a serviciului „Telefonul copilului”, unde este prezentată informație relevantă pentru copii cât și pentru adulți privind drepturile lor și accesul la servicii sociale.

Scopul serviciului „Telefonul Copilului” rezidă în sporirea nivelului de protecţie a copiilor prin accesul direct şi gratuit la consiliere psiho-emoţională şi informarea acestora despre drepturile lor şi modalităţile prin care acestea pot fi realizate şi apărate. De asemenea, beneficiari ai serviciului sunt şi părinţii sau îngrijitorii copiilor (în scop de consiliere, informare şi consultanţă), precum şi persoanele care doresc să refere cazuri privind necesitatea asistenţei unui copil.

„Telefonul Copilului” este un serviciu global de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, care operează cu un număr pan-european 116111, accesibil în 28 de state ale Uniunii Europene. În Republica Moldova acest serviciu a fost lansat în iunie 2014, fiind implementat de Centrul Internaţional „La Strada” și gestionat de Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei.

Serviciul „Telefonul Copilului” activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.

Foto: mmpsf.gov.md

Adaugă comentariu

Închide