Riscurile obezității infantile: peste 50% dintre copiii supraponderali devin obezi la vârsta adultă

Riscurile obezității infantile: peste 50% dintre copiii supraponderali devin obezi la vârsta adultă

Studiile de specialitate au arătat că peste 50% dintre copiii supraponderali devin obezi la vârsta adultă. Un copil care are obezitate reprezintă o problemă majoră și de aceea este esențial ca părintele să fie conștient de gravitatea situației, să ia măsuri fiindcă copilul, în viața adultă are un risc mare pentru a dezvolta diabet zaharat de tip 2, dar și afecțiuni cardiovasculare.

Medicii atrag atenția asupra faptului că obezitatea infantilă presupune o serie de riscuri grave asupra stării de sănătate a copilului.

Principalele riscuri și complicații ale obezității sunt:

- diabetul zaharat și/sau sindromul metabolic,

- hipertensiunea arterială, boala cardiovasculară, insuficiența cardiacă,

- unele forme de neoplazii,

- hiperuricemia, gută,

- tulburări ale funcției de reproducere,

- boală cronică de rinichi,

- afecțiuni osoase,

- apnee obstructivă de somn,

- hernie hiatală și reflux gastroesofagian,

- mobilitate dificilă,

- incontinență urinară.

Copiii devin supraponderali și obezi din motive diferite. Cele mai frecvente cauze sunt factorii genetici, lipsa activității fizice, obiceiurile alimentare nesănătoase sau o combinație a acestor factori. Numai în cazuri rare este excesul de greutate cauzat de o afecțiune medicală, cum ar fi o problemă hormonală.

Modalități de prevenire a obezității la copil:

Nu-i da copilului alimente care au un conținut caloric ridicat. Evită să-i dai băuturi care sunt bogate în calorii, nu-l lăsa să-și facă un obicei de a consuma fast-food.

Educă-l de mic ca în locul dulciurilor să prefere fructele. De asemenea, nu-l lăsa să consume regulat snacks-uri. Ideal este să nu consume deloc.

Nu îl îndopa. Da-i să mănânce porții mici, reduse.

Ai grijă ca aportul grăsimi să fie redus.

Învață-l să iubească mișcarea, sportul în aer liber. Lasă-l să stea mult afară, să alerge. Dă-l la un sport încă de când intră pe băncile școlii.

Mare grijă la somnul copilului. Este esențial ca un copil să doarmă 8 ore pe noapte. Atunci când un copil nu doarme destul, crește riscul pentru boli metabolice.

 

Sursa: doctorulzilei.ro; semyadeti.ru

Adaugă comentariu

Închide