Cele mai eficiente laxative naturale - te scapă de constipație și de kilograme în plus

Cele mai eficiente laxative naturale - te scapă de constipație și de kilograme în plus

Putem preveni sau remedia constipația reducând pe cât posibil cantitatea de alimente sărace în fibre și introducând în alimentație câteva fructe și legume cheie care acționează ca laxative naturale.

Bananele

Sunt foarte bogate în fibre, conțin mult potasiu și un compus natural care ajută la refacerea florei de bacterii bune din intestin.

Merele

Conțin pectină, care stimulează mișcarea intestinelor, fiind foarte bogate în fibre. Unul dintre cele mai eficiente laxative naturale este oțetul de mere. Turnați o linguriță de oțet de mere într-un pahar de apă și beți-l dimineața. O să observați repede efectul.

Prunele uscate

Sunt poate cele mai cunoscute laxative naturale. Ele conțin antioxidanți, vitamina A, potasiu, fier și fibre. De asemenea, prunele uscate contribuie și cu bacterii bune, ceea ce le recomandă pentru o dietă de detoxifiere a colonului.

Aloe Vera

Este cel mai vechi și popular remediu natural cunoscut de om și folosit pentru o multitudine de probleme. Conține 99% apă, dar restul de 1% oferă un pachet de 75 de nutrienți, inclusiv 20 de minerale, 12 vitamine, 18 aminoacizi și alți compuși cu proprietăți miraculoase. Sucul de aloe vera este un remediu imediat pentru constipație.

Condimentele

Piperul cayenne, ghimbirul sau turmericul acționează ca laxative naturale și ajută digestia. Piperul Cayenne, o formă mai picantă de piper de culoare portocalie, stimulează producția de enzime și suc gastric. Ghimbirul sau ceaiul de ghimbir este considerat unul dintre cele mai bune remedii pentru o digestie sănătoasă, iar turmericul susține ficatul în procesul de detoxifiere.

Citricele

Lămâile, portocalele și grapefruitul  ajută la eliminarea toxinelor, iar vitamina C în doze de câteva grame are efect laxativ.

Morcovii

La fel ca merele, morcovii conțin pectină care stimulează mișcarea intestinelor.

Ceapa

Conține quercitină care elimină reziduurile din organism. Conține, de asemenea, acid folic, vitamina E și C, potasiu și fibre.

Usturoi

Chiar și o porție mică de usturoi conține suficient seleniu și alicină, elemente care elimină toxinele din ficat.

Broccoli și varza

Broccoli, conopida, varza și în general verdețurile ajută la eliminarea toxinelor și acționează ca laxative naturale datorită conținutului ridicat de fibre. Conopida și broccoli ajută ficatul să producă mai multe enzime, iar varza ameliorează tranzitul și stimulează mișcările intestinale.

Roșiile

O porție de roșii asigură circa 10% din doza zilnică recomandată de fibre, dar și vitamina C, A și K, precum și antioxidantul licopen, care oferă protecție împotriva cancerului de prostată și de colon.

Uleiul de cocos

Uleiul de cocos este un alt laxativ natural, deși mai puțin cunoscut la noi. Îmbunătățește digestia și funcția intestinală, ameliorează durerea și iritația cauzată de hemoroizi, reduce inflamația și ajută țesuturile să se vindece.

Avocado

Este plin de nutrienți precum potasiu, acid folic și vitamina K. Un avocado pe zi asigură 30% din necesarul zilnic de fibre.

Semințele de in

Conţin un aport important de fibre esențiale pentru digestie. Lasă timp de 2-3 ore o lingură cu seminţe de in la înmuiat. Seara, înainte de culcare, bea apa în care au stat acestea.

 

Sursa: doctorulzilei.ro; wday.ru

Adaugă comentariu

Închide