Ce produse trebuie să se regăsească în alimentația gravidei pentru dezvoltarea corectă a creierului copilașului

Ce produse trebuie să se regăsească în alimentația gravidei pentru dezvoltarea corectă a creierului copilașului

Demult se știe că ceea ce mănâncă mama în timpul sarcinii influențează dezvoltarea piciului. Creierul bebelușului începe să se formeze după trei săptămâni de la concepție, așa că alimentația joacă un rol vital în dezvoltarea lui. Creierul suferă schimbări rapide între săptămânile 24 și 42, cu o creștere semnificativă în săptămâna 34. Astfel, pentru o dezvoltare optimă, creierul are nevoie de o gamă largă de substanțe nutritive.

Dintre toate alimentele, unele ies în evidență datorită beneficiilor pe care le aduc, fiind adevărate supervedete ale nutriției.

5 alimente pe care trebuie să le consumi în sarcină pentru a ajuta dezvoltarea creierului la bebleușul:

  1. Iaurtul gras este un aliment bogat în iod. Deficitul de iod este cauza principală a problemelor de sănătate mintală.
  2. Lintea are un conținut bogat în fier. Fierul este un mineral cu rol esențial în dezvoltarea creierului și în formarea de noi celule, inclusiv de neurotransmițători.
  3. Spanacul, sursă importantă de acid folic. Acidul folic este o formă de vitamina B al cărui rol este de a ajuta la formarea corectă a creierului fătului și măduvei spinării.
  4. Avocado. Datorită conținutului bogat de acid oleic care ajută la formarea mielinei (acea substanţă care reprezintă învelişul protector al nervilor sistemului central), este foarte important ca avocado să se regăsească în alimentaţia viitoarei mămici.
  5. Sardinele. Ca orice alt peşte gras, sunt o sursă bogată de acid docosahexaenoic (DHA), necesar în procesul de maturizare a creierului şi a sistemului nervos central.

 

Sursa: mami.ro

Foto simbol: livestrong.com

Adaugă comentariu

Închide