Sfatul medicului nutriționist cum trebuie să arate un meniu sănătos pentru copii

Sfatul medicului nutriționist cum trebuie să arate un meniu sănătos pentru copii

Citim, întrebăm, ne informăm despre ce mâncare e bună pentru copii și ce trebuie să evităm. Unele informații sunt bune azi, iar mâine vor fi puse la îndoială de unii părinți sau chiar de specialiști în nutriție. Apoi copiii merg în ospeție la bunici și meniul de acasă este dat uitării. Că doar și bunicii își doresc să aibă nepoți sănătoși și fericiți! Ce putem face însă în cazul copiilor care merg la școală și meniul lor este influențat de magazinele din preajma instituțiilor, dar și de unii colegi de clasă, pentru care alimentația sănătoasă e o glumă? Medicul Florin Ioan Bălănică, specializat în Medicină Personalizată și Nutriție, susține că obiceiurile alimentare se învață în copilărie, în primii 7 ani de viață. El  propune câteva recomandări de care părinții ar trebui să țină cont.

Copiii noștri depind de noi și de educația pe care le-o oferim. Noi trebuie să fim exemple pentru ei, nu trebuie să consumăm fast food în prezența lor, iar lor să le cerem să mănânce broccoli”, susține medicul.

Nutriționistul propune părinților câteva recomandări în acest sens:

- Implicați copiii în procurarea alimentelor și explicați-le diferențele dintre ele.

- Implicați-i și la gătitul mâncărurilor.

- Nu premiați copiii cu mâncare, mai ales cu dulciuri.

- Învățați-i să aleagă între sănătos și nesănătos.

- Îndemnați-i să practice sportul, chiar dacă aveți prea puțin timp liber.

 

Florin Ioan Bălănică propune și un model de meniu pentru copii.

Micul dejun: iaurt degresat cu cereale integrale, maximum 2 linguri, în funcţie de activitatea fizică (cereale - orz, ovăz, hrişcă, nu musli sau cu diverse arome).

1-2 felii de pâine prăjită, cu legume de culoare verde și carne albă slabă, sau brânză slabă cu mărar sau ouă (1 ou integral şi 2 albuşuri).

Gustarea 1: este gustarea de la şcoală, unde recomand consumul de fructe. Există caserole de plastic cu capac potrivite pentru sandwich sau fructe: măr, zmeură, căpşune, ananas, kiwi.

Prânzul: dacă prânzul este oferit la şcoală, este bine să nu se consume şi desert. Dacă elevul merge apoi la o activitate fizică, poate consuma orez sau 1-2 felii de pâine uşor prăjită. În cazul în care prânzul se serveşte acasă, recomand un singur fel de mâncare, supă, ciorbă, salată sau tocăniţă, care să conţină carne albă sau roşie şi legume, preferabil de culoare verde. De exemplu: supă de vită cu legume, salată de vară cu peşte alb, piept de curcan la grătar cu piure de broccoli, somon cu linte verde.

Gustarea 2: poate fi un probiotic, adică iaurt, chefir sau sana, cu grăsime de 2-3% sau, dacă copilul face multă mişcare, un sandwich dintr-o felie de pâine prăjită, legume de culoare verde şi peşte/carne albă slabă.

Cina: nu trebuie să depăşească ora 20. Poate să fie o supă de legume cu carne, o mâncare de legume cu curcan, ambele gătite fără ulei. Este bine să ne culcăm cu o uşoară senzaţie de foame şi să consumăm la cină alimente care ne ajută să avem un somn odihnitor.

Nu sunt adeptul gustărilor în pat, după ora 20, pentru că acestea duc la obişnuinţe nepotrivite şi creştere în greutate.

 

Informații: csid.ro

Foto: radiocluj.ro

Adaugă comentariu

Închide