Cum să scapi de stres și să fii o mamă liniștită

Cum să scapi de stres și să fii o mamă liniștită

 

Stresul și grijile fac parte din ritmul alert al vieții unui părinte. Oricât de calmă și calculată ar fi, orice mamă își iese din fire uneori. Iar când se adună toate odată, pur și simplu... „explodează”. Stilul de viață al unei tinere mămici se modifică drastic după naștere, iar asta din păcate înseamnă adesea că nu mai ai timp de tine. Grijile cotidiene, lipsa partenerului sau a unui ajutor, dar și frica de a nu te isprăvi duc adesea la stres.

Să reușești să îngrijești de copil, să îi oferi educația potrivită, să fii cu ochii mereu pe el, ca să nu pățească ceva, să reușești să faci mâncare și curățenie, să faci cumpărături, să mai și lucrezi, și încă atâtea să rezolvi... Cum oare să nu-ți ieși din fire uneori? Pentru a reuși să faci față provocărilor, îți propunem o serie de remedii naturiste, care te vor ajuta să scapi de stres și să fii o mămică liniștită alături de copilul tău.

1. Consumă alimente antistres

Stresul poate fi combătut cu ajutorul alimentației. Meniul tău antistres trebuie să conțină câteva alimente esențiale, pe care este indicat să le consumi zilnic: țelina, varza, legume verzi, orez brun, fructe de pădure, banane, fructe oleaginoase, usturoi, castraveți sau avocado. Se spune că și ciocolata creează o stare de bine... totuși, nu exagera cu consumul ei.

2. Aromaterapia

Menta, lavanda și iasomia sunt doar câteva dintre aromele și miresmele care au un efect liniștitor în organismul tău. Fă baie cu aromaterapie și lasă miresmele acestor plante să pătrundă în corpul tău. Da, știm că e greu să faci baie când ai un copil, care mereu are nevoie de prezența ta... Dar încearcă să găsești jumătate de oră pentru asta, măcar odată pe săptămână, atunci când tăticul copilului sau o persoană apropiată te poate înlocui. Îți va face bine! Fă din asta un ritual.

3. Consumă cât mai multă apă

Apa este băutura esențială a sănătății tale, fără de care organismul ar ceda foarte repede. Dincolo de faptul că ajută la funcționarea optimă a organelor, specialiștii au dovedit că apa are un puternic efect terapeutic: de relaxare și de combatere a durerilor din organism. Atunci când ești stresată, în corpul tău se acumulează foarte multe toxine, iar apa ajută la eliminarea acestora din organism, având un puternic rol antistres.

Citește și 5 MOTIVE ca să bei APĂ caldă dimineaţa.

4. Mișcarea fizică și plimbările

S-a dovedit științific că sportul este un combatant puternic al stresului. Medicii susțin că nu este nevoie de efort fizic intens pentru a-ți relaxa organismul. Mersul pe jos, plimbările prin parc, dansul sau mersul cu bicicleta sunt doar câteva dintre activitățile fizice distractive și deloc epuizante pe care le-ai putea integra în programul tău. Include și sexul aici!

Citește și Învaţă să îţi ACCEPȚI corpul după naştere

5. Administrați suplimente naturale cu extracte de plante

Există plante cu efect natural de relaxare, care pot fi administrate sub formă de ceaiuri sau suplimente.

HerbaStress (pentru revigorare) - este un complex calmant şi tonifiant din plante şi vitamine ale grupului B. În compoziția pastilelor Herbastress intră doar componente vegetale, atent selectate şi echilibrate – extracte din passiflora, hamei, ovăz, muşețel cu efect calmant şi antidepresant, combinate cu extractul de eleuterococ, cu proprietățile sale tonifiante. Herbastress nu provoacă somnolență, iar acțiunea lui moale și armonioasă te va ajuta sa faci față stresului, menţinându-te activă pe parcursul zilei. Vitamina B6, activează metabolismul lipidic, are un efect pozitiv asupra creșterii părului, îmbunătăţeşte vederea şi circulația sângelui. Vitamina B12 este esențială pentru o funcţionare normală a sistemului nervos. Doar o pastilă Herbastress în zi te ajută să-ți recapeţi liniştea interioară, calmul şi capacitatea de concentrare, fără a simţi somnolenţă pe parcursul zilei.

Stresul zilnic poate tulbura somnul, dar şi această problemă poate fi rezolvată.HerbaStress pentru somn conține un complex de componenți naturali, care constă din extracte de natură vegetală, aminoacizi, vitamina B6 și Melatonină. Acest produs îmbunătăţește calitatea somnului și ne oferă posibilitatea să ne odihnim bine. Iar dimineaţa problemele nu ne par atât de grave... Hameiul - ameliorează somnul, ne ajută să înfruntăm stresul. Valeriana ne ajută să ne relaxăm, să adormim şi să menţinem o calitate bună a somnului. Melatonina - supranumită și “ceasul organismului”, reglează în mod natural ritmul somn-veghe și induce somnul, îmbunătățind calitatea acestuia fără efecte secundare. 5-HTP (5-hidroxitriptofan) - extras din seminţe de grifonie, în creierul uman sub influenţa vitaminei B6 se transformă în melatonină şi astfel asigură organismul cu melatonină pe tot parcusul nopţii. Vitamina B6 asigură o funcţionare bună a sistemului nervos. E suficient să administraţi o capsulă seara cu 30 minute înainte de culcare şi puteţi spune adio insomniei. Suplimentele Herbastress sunt produse de compania farmaceutică letonă “Grindeks” și sunt recomandate de medici, ca fiind naturale, inofensive și care nu provoacă dependență. 

 

Străduiește-te să zîmbești cât mai des şi buna dispoziţie te va însoţi mereu. Nu uita să ai grijă de tine, să te alinți din când în când, să ieși măcar o dată pe săptămână la o cafea cu o prietenă apropiată (fără copilaș), ca să discuți despre orice altceva... Plângi dacă simți nevoia, scrie despre ce simți într-un carnețel sau pe un blog personal, citește în fiecare zi măcar 2-3 pagini dintr-un roman plăcut sau o carte motivațională. Iar de 2 ori pe lună, vino pentru câteva ore la întâlnirile organizate de Odoraș - Șezătoarea Mamelor.

 

 

Foto: sbmblog.typepad com; flymama.info; farmacie.md; worthylifetalks.com

Adaugă comentariu

Închide