Dieta bogată în proteine - în ce constă și când este recomandată gravidelor

Dieta bogată în proteine - în ce constă și când este recomandată gravidelor

Când zicem dietă bogată în proteine ne este deja clar că aceasta se referă la consumul preponderent de proteine și reducerea glucidelor și grăsimilor. Această dietă este recomandată practic tuturor femeilor însărcinate, însă în anumite situații aceasta este mai mult decât necesară. În articolul nostru vă spunem mai multe despre aceasta.

Proteinele nu se depozitează în organism spre deosebire de grăsimi și glucide. Totodată, proteinele ajută la formarea tuturor organelor și sistemelor viitorului bebeluș, de aceea femeile în însărcinate ar trebui să consume cât mai multe proteine. Însă în cazul gravidelor dieta bogată în proteine nu este una obișnuită, ci se recomandă și cât mai multe fibre de consumat, adică proteinele să fie combinate cu legume și verdeață. Carnea de pasăre, peștele slab, ouă, lactate – orice sursă bogată în proteine este binevenită în alimentația unei graviduțe.

Dar în care cazuri dieta aceasta este strict necesară?

Deși alimentația bogată în proteine este recomandată tuturor femeilor însărcinate, există câteva situații când o astfel de dietă este vitală. Femeilor care aveau probleme de greutate de la începutul sarcinii sau celor care au început a adăuga prea mult în greutate medicii de obicei le recomandă o astfel de alimentație. Produsele bogate în proteine se digeră mai greu de organism și respectiv acesta nu poate depozita grăsimi. Or, greutatea excesivă este periculoasă în sarcină și la naștere.

Dieta dată li se mai recomandă mamelor de gemeni sau celor care au un făt prea mare. Totodată, în trimestrul 3, cîând crește riscul ca mama să facă anemie, la fel dieta bogată în proteine poate ajuta organismul femeii să facă față bolii.

Principiile de alimentație

Dieta bogată în proteine este o variantă a alimentație corecte. Viitoarea mămică nu va trebuie să se limiteze, poate mânca atât cât poftește. Inclusiv se permit și produse care conțin glucide, doar că produsele din patiserie ar trebui schimbate cu cele care conțin glucide complexe – pâine integrală, terciuri, care ar trebui consumate în prima parte a zilei.

Necesitatea de proteine crește începând cu trimestrul al 2-lea de sarcină. Astfel, dacă în primul trimestru viitoarea mămică are nevoie de 70-80 de grame de proteine pe zi, atunci începând cu al doilea trimestru volumul necesar se ridică la 120-130 de grame.

Femeia însărcinatăar trebui să aibă 5-6 mese pe zi și să uite de afirmația că „acum mănâncă pentru 2”. Totodată, nu uitați de necesitatea de lichide. Dieta bogată în proteine prevede și un regim de hidratare foarte bun – 1,5 – 2 litri de lichide pe zi: apă plată, ceai sau compot neîndulcit și altele.

 

Informații: o-krohe.ru

Foto simbol: БезПуза.ру

Adaugă comentariu

Închide