Top 7 cele mai bune terciuri pentru alimentația copiilor. Recomandările medicului Komarovskii

Top 7 cele mai bune terciuri pentru alimentația copiilor. Recomandările medicului Komarovskii

Spre surprinderea noastră și a multor altora, hrișca s-a adeverit a fi foarte sănătoasă pentru alimentația copiilor, dar și a maturilor. Cunoscutul medic pediatru, Evghenii Komarovskii, a fost întrebat pe pagina sa oficială despre cele mai bune terciuri în alimentația copiilor și medicul a prezentat un top pe care îl considerăm foarte util.

Pediatrul Komarovskii a fost contactat de o mămică, aceasta spunând că are discuții contradictorii cu soacra sa privind alimentația copilului. Astfel, soacra insistă că copilul trebuie hrănit cu terci de griș (noi îi mai zicem și „mancă”), pe când mama s-a informat și afirmă că acest terci nu are valoare nutritivă.

Evghenii Komarovskii a pus punctele pe i. Astfel, mama are dreptate, terciul de griș este numit de pediatru ca „mâncarea țărilor sărace”. Potrivit lui, acest terci, fiind făcut din boabe de grâu măcinate special, nu conține practic nimic decât glucide. Dar grișul se digeră mai greu, stă mai mult timp în intestin, respectiv cel care îl mănâncă este sătul o perioadă mai îndelungată, dar fără a primi necesarul de vitamine și microelemente. Respectiv, terciul de griș nici pe departe nu intră în topul celor mai bune terciuri.

Vedeți topul în continuare:

  1. Hrișca – conține foarte mult fier, proteine și fibre. Medicul a subliniat că din păcate mamele moderne consideră că un produs ieftin, precum hrișca, nu are cum să fie bun pentru copii, dar greșesc amarnic.
  2. Ovăzul – sunt perfecți fulgii care necesită fierbere. Terciul din ovăz care trebuie doar opărit cu apă sau lapte fierbinte nu are proprietățile necesare.
  3. Crupele din orz – terciul preferat al gladiatorilor din Roma antică. Pediatrul Komarovskii subliniază că orzul este una dintre cele mai vechi culturi întrebuințate în alimentație, însă în prezent acesta nu este la fel de apreciat, fiind considerat un produs pentru soldați și oameni săraci. De fapt orzul conține mult fier, proteine și fibre, fiind aproape la fel de bun în alimentație ca și hrișca.
  4. Crupele de mei – la fel s-a cam uitat despre acest produs, dar el este unul dintre cele mai bune pentru alimentație.
  5. Terciul din porumb – o cultură veche, dar care a ajuns la noi de peste ocean.
  6. Orezul – însă în acest caz, ca și cu ovăzul, depinde de prelucrare. Orezul alb, cel mai des comercializat, nu are practic nicio valoare nutritivă. Cel mai bun este orezul brun, neprelucrat, care conține foarte multe microelemente, proteine și fibre. De aia milioane de oameni din întrega lume își bazează alimentația anume pe orez.
  7. Terciul din semințe de in. Komarovskii accentuează că acest terci este unical, dar din păcate foarte puțini îl întrebuințează. Doar semințele de in conțin Omega 3, grăsimile ce le găsim doar în peștele gras.

La final medicul a subliniat că dacă ne dorim ca copilul doar să nu moară de foame, adică să aibă energie, îl putem hrăni cu terci de griș (manca), însă dacă ne dorim să primească din alimentație vitaminele necesare, microelemente, proteine, grăsimi și fibre, atunci trebuie să alegem terciuri mai sănătoase și care sunt prelucrate cât mai puțin posibil, căci anume în coaja produsului de obicei se găsește cel mai mare număr de vitamine și microelemente.

 

Foto simbol: woman.ru; dpchas.com.ua

Adaugă comentariu

Închide