Uber a fost dat în judecată. 500 de femei susțin că au fost agresate sexual, hărțuite sau sechestrate de șoferi
- 2022-07-15
- 541
Uber Technologies Inc. (Uber) a fost dat în judecată de peste 500 de victime ale agresiunilor sexuale, care susțin că societatea nu a pus în aplicare măsuri de protecție adecvate și le-a pus în pericol în timpul călătoriilor, scrie avantaje.ro
Potrivit People, în documentele judiciare se susține că pasagerele din mai multe state au fost “răpite, agresate sexual, bătute, violate, închise pe nedrept, hărțuite, și/sau atacate în alt mod de un șofer Uber cu care fuseseră prin intermediul aplicației Uber”.
Plângerea, care a fost depusă miercuri, 13 iulie, la Curtea Superioară a comitatului San Francisco de către avocații de la Slater Slater Schulman LLP, o firmă de avocatură axată pe reprezentarea victimelor unor evenimente catastrofale și traumatizante, susține, de asemenea, că societatea de transport a luat cunoștință de faptul că „șoferii Uber agresau sexual și violau pasagerele” încă „din 2014″.
În dosar se afirmă că, deși compania a recunoscut „criza agresiunilor sexuale” din ultimii ani, „nu a reușit să implementeze măsurile de siguranță de bază necesare pentru a preveni aceste agresiuni sexuale grave, care continuă să aibă loc și în prezent”.
În plus, acțiunea civilă menționează implementarea de către Uber în 2014 a unei taxe pentru călătorii sigure, prin care a început să perceapă călătorilor un dolar în plus pe călătorie „pentru a asigura cea mai sigură platformă posibilă pentru călătorii și șoferii Uber”.
Șoferii și Uber împart tariful pe care compania îl percepe călătorilor pentru călătoriile acestora. Cu toate acestea, în proces se afirmă că șoferii nu au împărțit taxa Safe Rides cu compania, ceea ce a dus la „venituri pure pentru Uber”.
„Întregul model de afaceri al Uber se bazează pe faptul că oferă oamenilor o călătorie sigură spre casă, dar siguranța călătorilor nu a fost niciodată preocuparea lor, creșterea a fost, în detrimentul siguranței pasagerilor lor”, spune Adam Slater, partener fondator al Slater Slater Schulman LLP, într-o declarație pentru sursa citată.
“Compania ar putea face mult mai multe pentru a-i proteja pe pasageri: adăugarea de camere de luat vederi pentru a descuraja agresiunile, efectuarea unor verificări mai solide ale antecedentelor șoferilor, crearea unui sistem de avertizare atunci când șoferii nu rămân pe drumul spre o destinație. Dar Uber refuză să facă acest lucru și de aceea firma mea are 550 de clienți cu reclamații împotriva Uber și investigăm încă cel puțin 150”, adaugă Slater.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat pentru PEOPLE că „agresiunea sexuală este o infracțiune oribilă și luăm în serios fiecare plângere”.
„Nu există nimic mai important decât siguranța, motiv pentru care Uber a construit noi caracteristici de siguranță, a stabilit politici centrate pe supraviețuitoare și a fost mai transparentă în ceea ce privește incidentele grave”, a continuat declarația. “Deși nu putem face comentarii cu privire la litigiile în curs, vom continua să păstrăm siguranța în centrul activității noastre.”
Sursa foto: epost