Vezi care sunt factorii ce influențează performanța elevilor
- 2015-12-03
- 5077
Ministerul Educației a elaborat un studiu care relevă faptul că elevii din mediul rural înregistrează performanțe mult mai slabe decât cei din mediul urban, iar cei care au acces la computere au rezultate mai bune la teste.
Rezultatele studiului:
Performanța elevilor din mediul urban este mai înaltă decît a celor din mediul rural. Elevii din mediul urban au înregistrat un grad de realizare a testelor mai mare decât elevii din mediul rural.
Rezultate mai bune înregistrează elevii ai căror părinți au studii superioare, sunt încadrați în câmpul muncii, activează în domeniile pedagogiei, medicinei sau businessului.
Rezultatele elevilor care au acces la computer sunt semnificativ mai bune față de gradul de realizare a testelor elevilor care nu au acces la computer, diferenţele fiind de circa 12 puncte procentuale.
Performanța elevilor din instituțiile private este mai înaltă decît a celor din instituțiile publice. Elevii din instituțiile private au înregistrat un grad de realizare a testelor mai mare decât elevii din instituțiile publice (IX, Matematica –76,2%/66,6%, Limba română –72,9%/63,6%; IV,Matematica – 89,1%/79,2%, Limba română – 89,9%/80,5%)
Performanța elevilor care au frecventat grădinița mai mult de un an este mai înaltă decît a celor care nu au frecventat grădinița sau au frecventat-o mai puțin de un an. Diferența maximă dintre gradele de realizare a testelor de către aceste două categorii de elevi este de 9,1 puncte procentuale la clasa a IV-a şi de 6,4 puncte procentualela clasa a IX-a.
Studiul a fost elaborat în cadrul Proiectului Reforma Învățământului în Moldova (PRIM), al cărui obiectiv a constat în îmbunătăţirea sistemului de evaluare a elevilor şi creşterea reuşitei elevilor din şcolile beneficiare la examene până în 2018. În cadrul studiului au fost analizate relațiile dintre performanțele elevilor și tipul instituției de învățământ; numărul de elevi în clasă; timpul acordat de elev în medie pe zi pentru diverse activități; modul de petrecere a timpului liber; situația economică, socială și culturală a familiei din care provine elevul; nivelul de studii al părinților; încadrarea părinților în câmpul muncii; domeniul de activitate al părinților; plecarea părinților peste hotare; nivelul de studii pe care intenționează elevii să-l parcurgă; ș.a. factori. Tot stiudiul poate fi văzut AICI.
Foto: youngpreneur.com