Testul culorilor Luscher - despre personalitatea copilului
- 2015-05-25
- 8455
Culorile îşi au influenţa lor asupra noastră, iar această influenţă este localizată în profunzimea materialului nostru fiziologic. Testul Luscher permite obţinerea informaţiilor în legătură cu structura psihică, conştientă şi inconştientă a individului, ariile de stres psihologic, stadiul echilibrului şi al dezechilibrului etc. După efectuarea acestui test veţi putea descifra caracteristicile psihologice ale copilului vostru în dependenţă de culoarea sa preferată.
Puneţi în faţa copilului cartonaşe de următoarele culori: albastru, verde, roşu, galben, violet, maro, gri şi negru şi îndemnaţi-l să ia un cartonaş care îi place cel mai mult. Iar mai apoi din cele rămase o altă culoare şi tot aşa până la cea din urmă culoare. Alegerea lui poate fi interpretată în următorul mod:
ALBASTRU – reprezintă calmul complet. Această culoare corespunde temperamentului liniştit. Caracteristicile asociate acestei culori: concentric, sensibil, unificator. Îi corespund în plan afectiv liniştea, mulţumirea, tandreţea, afecţiunea. Copiii care aleg albastru mai întâi sunt liniştiţi, relaxaţi şi se simt în siguranţă. Dacă însă alege această culoare printre ultimele, copilul nu simte o încredere reciprocă. Respingerea acestei culori duce la un comportament neliniştit, fără pace şi la un grad de agitaţie mentală.
VERDE – semnifică elasticitatea voinţei. Caracteristici: autonomie, posesivitate şi rezervă. Copiii care aleg această culoare sunt perseverenţi, uneori încăpăţânaţi, au o voinţă ieşită din comun şi sunt mândri. Acestor copii le place să deţină controlul, au aptitudini de lider şi mereu se vor evidenţia într-un grup. Dacă verdele însă este ales pe poziţia a 6-a, 7-a sau a 8-a, copilul nu are încredere în sine însăşi dar şi în ceilalţi.
ROŞU – semnifică voinţă puternică , energie şi o personalitate activă. Copiii care aleg această culoare sunt competitivi, impusivi şi uneori chiar agresivi. Ales pe ultimele poziţii, roşul poartă conotaţia unei perioade în care copilul este lipsit de energie şi vitalitate. O perioadă în care se simte slăbit şi lipsit de vlagă.
GALBEN – exprimă strălucire, veselie, spontaneitate, optimism dar şi superficialitate. Galbenul exprimă expresivitatea neinhibată, largheţea şi relaxarea. Ales pe primul loc, galbenul prezintă dorinţa de relaxare şi speranţa unei mari fericiri. Ales pe poziţiile 6-8, galbenul prezintă dezamăgirea copilului care se confruntă cu grupul şi se simte izolat sau despărţit de ceilalţi.
VIOLET – este ales cel mai des de copii şi simbolizează copilăria, imaturitatea, farmecul, idealismul şi entuziasmul. Ales pe ultimele poziţii însă, violetul prezintă respingerea unei personae.
MARO – dacă alege această culoare, înseamnă că are nevoie de confort, relaxare şi securitate. Pe ultimele poziţii însă, maroul semnifică respingerea unei trebuinţe de confort relaxant.
GRI – copiii care aleg această culoare sunt firi libere, neimplicate şi fără predispoziţii spre acţiune. Pe ultima poziţie, griul semnifică dorinţa copilului de a se considera intrigant şi de a lua parte la tot ce se întâmplă în jurul lui.
NEGRU – este aleasă preponderent de copiii pesimişti, cu atitudine opoziţionistă, de protest. Pe ultima poziţie însă, prezintă dorinţa mai mult sau mai puţin normală de a nu avea ce abandona, de a-şi putea controla propriile acţiuni şi decizii.
!!! Testul Luscher este unul foarte complex, iar rezultatele sale sunt generale, motiv pentru care trebuie coroborat cu alte teste, făcute de specialişti.
Foto: alt-om.com