Nutriționist: Iată cea mai eficientă sursă de fier, vitamina A și vitamine din grupul B

Nutriționist: Iată cea mai eficientă sursă de fier, vitamina A și vitamine din grupul B

Super alimentul care ne poate reseta organismul, atât de eficient este. Iar beneficiile sale sunt semnalate de celebra nutriționistă Mihaela Bilic. „Nu pot să mă gândesc la piure de cartofi, fără să mi se facă poftă automat de ficăței. Se completează perfect și ca gust și ca nutrienți”.

Ficatul este cea mai eficientă sursă de fier, vitamina A și vitamine din grupul B. Care sunt plus-urile nutritive ale ficatului? Este accesibil ca preț, conține proteine de calitate înaltă și puține grăsimi (aprox 2%). Ca minusuri avem conținutul mare de colesterol (aprox 300mg/100g) și de acid uric- de consumat cu moderație în caz de gută sau dislipidemii!

Dar înapoi la avantaje: 100g de ficat acoperă 50% din necesarul zilnic de fier, 100-300% din doza de vit. B și de 15-30 de ori doza zilnica recomandată de vitamina A.

Dacă mâncăm prea des ficat putem chiar să facem o acumulare de vit. A în exces. Ficatul este un aliment antianemic, iar conținutul mare de vitamina A și D îl face esențial în creșterea și dezvoltarea sistemului osos la copii.

Ca sfaturi practice, puneți-l în lapte câteva minute înainte de a-l găti, va fi mai fraged. Poate înlocui cu succes carnea în orice farfurie sau îl puteți transforma într-o pastă tartinabilă, condimentată după gust. Merge cu cartofi, orez, mămăligă, mujdei de usturoi, murături sau orice tip de salată. Cat despre calorii nicio grijă, e mai dietetic decât pieptul de pui”, conchide Mihaela Bilic.

 

Sursa: doctorulzilei.ro; retetepractice.ro

Adaugă comentariu