9 pași pentru un botez și o cumetrie cu stil
- 2017-07-20
- 14950
Olga Grosu este designer de interior și proiectant de mobilă, dar mai întâi de toate este mămica a doi copilași adorabili Amelia și Alex. Și pentru că Olga are frumosul în sânge, nu putea să nu își pună încă o dată creativitatea la contribuție, mai ales atunci când e vorba de un eveniment mega important în familie precum e botezul și cumetria mezinului.
Fotografiile de la eveniment vorbesc de la sine. Olgăi și soțului ei le-a reușit să îi surprindă pe toți, inclusiv și pe noi, cu o sărbătoare bine organizată și pusă la punct până în cele mai mici detalii. Pornind de la această idee, am rugat-o pe tânăra mămică să ne vorbească despre cele mai importante aspecte de care a ținut cont atunci când și-a organizat această sărbătoare cu stil. Și iată ce am aflat de la ea:
Ne-am rezervat suficient timp pentru a pune la punct toate detaliile sărbătorii ce urmează.
Am început să ne pregătim de botezul și cumetria lui Alex de îndată ce s-a născut mezinul, respectiv am avut suficient timp să punem la punct toate detaliile, inițial pe hârtie, apoi să răscolim netul în căutare de idei și oameni care ar putea să pună în practică toate doleanțele noastre.
Am optat pentru combinații curajoase de culori.
Am dorit culori, altele decât cele des întâlnite la cumetriile noastre. Astfel, în căutarea unor nuanțe mai deosebite, am optat pentru combinația dintre alb, auriu și negru – perfecte pentru o petrecere în stilul „Little gentelmen party”.
Am ales cu grijă designul invitațiilor, or, ele divulgă stilul sărbătorii.
Invitația e primul lucru care divulgă stilul sărbătorii. Cred că anume datorită lor, toți oaspeții au înțeles tematica cumetriei și chiar au respectat un dress cod. Respectiv, la sărbătoarea noastră nu am avut un curcubeu de culori, ci o petrecere stilată, fapt care, per ansamblu, a arătat foarte frumos. Este adevărat că nu toată lumea își poate permite acest lucru, dar în cazul nostru, cred că am fost niște norocoși de vreme ce am avut parte de asemenea invitați.
Sala de ceremonii – mai importantă decât vă puteți imagina.
Fiecărei săli de ceremonii din Chișinău i se potrivește o petrecere tematică. O spun din proprie experiență. De asta ne-am convins după ce am colindat o bună parte din sălile din Chișinău, precum și cele din afara orașului, dar nici una nu ne-a convenit. Majoritatea localurilor de la noi sunt pompoase și ... fură din culori. Dar după multă umblătură am găsit până la urmă ceea ce căutam - o sală de care nu auzisem anterior, dar care ne-a atras prin designul său, în care predomina culoarea albă și care se combina perfect cu negrul și auriul alese de mine, respectiv corespundea cu stilul sărbătorii noastre.
Am avut parte de un test fooding făcut de administrație.
Deși această practică nu este prea întâlnită la noi, test fooding-ul este obligatoriu cred eu. Astfel, am avut ocazia să vedem cum sunt preparate bucatele, dar și cum sunt aranjate pe platou. Apropo, de data asta am renunțat la mese bogate specific moldovenilor. Chiar dacă inițial am avut dubii mari, ulterior, am înțeles că decizia a fost una bună pentru că în primul rând nimeni nu a rămas flămând, iar în al doilea rând bucatele frumos aranjate pe masă, ci nu farfurii unele peste altele, s-au potrivit foarte frumos cu imaginea generală a sălii.
Decoratorul de evenimente a fost mâna dreaptă pe tot acest parcurs
Avem mulți specialiști care se ocupă de decorarea evenimentelor, dar fiecare trebuie să și-l găsească pe al său. Noi am avut noroc de un decorator,care practic ne-a „citit” gândurile. Chiar dacă eu însămi sunt designer și aș fi putut face singură multe elemente de decor, cumetria este unul din cazurile când fiecare trebuie să își facă munca sa. Ceea ce ne-a plăcut și mai mult a fost faptul că, pe lângă dorințele noastre, tânăra a venit cu propriile idei.
Astfel, absolut tot decorul care a reprezentat piesa de rezistență a sărbătorii noastre a avut nevoie de migală și de mult timp pentru execuție. Toate elementele prezente în imagini – de la lumânări vopsite manual în negru și auriu, șervețele, carduri și fețe de masă, decorul scaunelor, până la zona de primire a oaspeților, candy barul etc. etc., toate au fost gândite și executate cu multă dragoste și dăruire. De aceea, atunci când spun că fiecare comanditar are nevoie de decoratorul său, o zic cu cea mai mare seriozitate.
Am ales ținute care să reprezinte ideea sărbătorii.
Dacă aveți dubii și nu știți ce să alegeți, apelați la serviciile unui designer sau croitor. Eu am știut din start că ținutele noastre vor fi clasice în culori alb-negru. Iar pentru a completa stilul sărbătorii, bărbații au avut papioane la gât, iar fiicei i-am făcut un papion din păr.
Muzica – garantul unei sărbători de succes
Ceea ce nu se vede în imagini, dar care a completat stilul de “Little gentelmen party”, a fost trupa de muzicanți – niște tineri care au cântat de toate - de la rock, rap, country, jazz etc., până la muzică populară.
Și botezul poate fi unul cu stil.
Ne-am dorit să organizăm un botez stilat de îndată ce am pășit în ograda bisericii de lemn din sectorul Botanica al capitalei. Acolo „nu poți merge” altfel decât îmbrăcat în haine naționale. Părinții și nașii ne-au susținut ideea și au optat și ei pentru portul național. Apropo, ne-am dorit să savurăm sărbătoarea botezului pe îndelete, de aceea am stabilit ziua botezului într-o altă zi decât cumetria.
Desigur, botezul și cumetria nu se limitează doar la momentele enumerate mai sus, pentru că mai presupune organizarea unui șir de alte momente: servicii foto și video, tortul etc. - toate sunt la fel de importante ca și momentele enumerate mai sus. Dar cu răbdare, migală, imaginație și susținere din partea celor dragi aceste evenimente pot deveni adevărate sărbători.
Foto: arhiva personală, olgasdesignroom.blogspot.md