Mai îngăduiţi, nu daţi citrice copiilor mici

Mai îngăduiţi, nu daţi citrice copiilor mici

 

E tocmai potrivită perioada când putem procura şi mânca cu duiumul citrice. Nici n-ai cum evita aceste fructe aromate, care îţi fac din ochi de pe tejghelele magazinelor, iarna e vremea lor. E garantat că în sezonul rece toată familia consumă câteva kg bune de citrice, în special mandarine. Tot ce e bun şi sănătos trebuie să fie dozat, mai ales atunci când vine vorba despre copii.

Micuţii sunt mari pofticioşi, mai ales când în meniu sunt dulciurile şi fast food-urile. E important însă să stabiliţi anumite reguli în ceea ce priveşte alimentaţia. Fructele precum portocala, mandarina, lămâia sau grepfrutul reprezintă o categorie de fructe ce poate fi introdusă în meniul copilului abia după vârsta de 3 ani. Nu prezintă un risc crescut de alergii, însă citricele consumate la vârste prea mici pot cauza iritaţii sau erupţii cutanate (la funduleţ, în jurul gurii etc.) şi probleme digestive, din cauza acidităţii crescute.

 

Alegeţi cu grijă fructele, pentru că suntem ceea ce mâncăm

Indiferent că alegeţi să procuraţi fructe de la piaţă, sau magazinele specializate, atrageţi atenţia asupra aspectul, consistenţei şi greutăţii fructelor.  Factorii de selecţie pe care trebuie să îi ai în vedere atunci când alegi produsele sunt: să aibă un aspect plăcut, proaspăt, coaja fără pete, fără lovituri sau pori mari. Asiguraţi-vă că nuanţele sunt vii, aprinse, şi luminoase. Fructul trebuie să fie greu atunci când îl iei în mână.

 

Nu dați fructe exotice copiilor până la 3 ani

Sfatul medicului:    Copiii sănătoşi nu ar trebui să consume citricele şi, în general, fructele exotice până la 3 ani, celor alergici le sunt contraindicate. Eventual, părinţii trebuie să facă o probă, dacă după câteva zile după administrarea fructului copilul nu are nici o reacţie adversă, puteţi să-i mai daţi să mănânce. Chiar şi bananele care ar părea că sunt inofensive, pot crea probleme de sănătate. Dacă după ce au fost rupte de pe copaci acestea stau mai multe zile pe rafturi, în fructul lor se produce o cantitate considerabilă de serotonină, iar aceasta poate crea reacţii alergice. Recomandăm părinţilor să dea copiilor fructe şi legume crescute la noi, iar experimentele cu produse exotice lăsaţi-le pe mai târziu ”  - Tatiana Gorelco-medic alergolog Institutul Mamei şi Copilului.

 

Mandarinele pot fi introduce în alimentaţie atât ca fruct integral, cât și doar sucul

Experimentaţi în băuturi, supe, salate, plăcinte, tarte, clătite, îngheţată, şerbet sau ceai. Din punct de vedere nutriţional, două mandarine mici conferă 35% din DZR de vitamina C (48-58 mg per 100 g), în plus conţin puţine calorii (100 g pulpă conţin 190 kJ), dar multe fibre alimentare. Consumate proaspete au proprietăţi detoxifiante.

 

Lămâile pot fi găsite tot timpul anului
Cele mai bune proprietăţi nutritive le deţin soiurile din martie până în octombrie. O lămâie poate oferi 50% din doza zilnică a vitaminei C (100 ml de suc conţin 48 mg de vitamina C).

 

Grapefruitul conţine o substanţă care poate influenţa acţiunea unora din medicamente

Este de asemenea bogat în vitamina C şi compuşi bioflavonoizi care protejează împotriva infecţiilor, soiurile roz sunt unele din cele mai bune surse de licopen (alături de roşii şi pepene), parte din familia carotenoidelor, dar şi de fibre alimentare. 

 

Deşi deseori tinerii părinţi primesc reproşuri de la rude precum că “…înainte nu mai ştiam atâtea şi iată am crescut 2 copii sănătoşi, dar acum e multă informaţie, dar problemele de sănătate sunt mai mari...”, ţineţi cont că în prezent calitatea produselor alimentare este mult mai îndoielnică. Unii producători şi agenţi economici nu dau doi bani pe intenţia părinţilor de a oferi mâncare sănătoasă familiei, scopul lor este unul pur comercial. Aşa deci, paza bună, trece primejdia rea. 

 

 

Foto: littlehouseonthevalley.com; wizjanazdrowie.pl

Adaugă comentariu