O zi din viața unui tată-pilot: dimineața e la celălalt capăt al pământului, seara își ia copilul de la grădiniță
- 2017-09-15
- 14818
A dat curs unui vis din copilărie, și anume de a deveni pilot. Și visul i s-a împlinit. Zboară de aproape două decenii, și are la activ peste șase mii de ore zburate. Inițial pilota elicoptere, azi avioanele din cadrul companiei Air Moldova. Protagonistul proiectului „O zi din viață” este Victor Danilescu, pilot cu experiență, iar prin cumul, tată și soț. Cum arată o zi din viața unui om care dimineața se află la celălalt capăt al lumii, iar seara merge și ia copilul de la gradiniță, aflați din articol.
Unele dimineți încep la 4.30. De obicei, ies din casă fără cafeaua de dimineață, o beau mai târziu la aeroport, dar nu și fără pupicul pe obrazul soției și al fiicei, care la ora asta încă dorm duse.
La 5.30 sunt, de regulă, la aeroport, unde încep pregătirile de zbor. Ce presupune asta? Dosarul zborului, care conține planul computerizat de zbor, informații legate de rută, de aeronavă, studierea condițiilor meteorologice la aeroportului de plecare dar și la cel de destinație, precum și aeroporturile de rezervă, evaluarea posibilelor riscuri care pot apărea pe parcursul zborului și care ar fi procedurile de urgență pentru aceste cazuri.
După ce se ia cunoștință cu lista echipajului nominalizat pentru efectuarea zborului, care este alcătuit din cinci persoane - comandant, copilot și trei însoțitori de bord, se execută un briefing în care se informează despre misiunea ce urmează a fi îndeplinită, numărul pasagerilor și particularitățile zborului – timp de zbor, vremea pe parcursului zborului și respectiv vremea prognozată pentru destinația de zbor, situații de urgență.
La 6.30, după ce are loc îmbarcarea pasagerilor, ne luăm zborul. Ieri spre exemplu am zburat spre Verona. Alaltăieri am fost la Frankfurt, acum câteva zile am zburat la Paris și Moscova. De obicei, ajungem la destinație în decurs de două – trei ore, în dependență de destinație. De îndată ce are loc debarcarea pasagerilor începem pregătirea aeronavei pentru zborul de retur, care e aceiași ca și la zborul de tur. Se adaugă doar alimentarea aeronavei, care se face la locul de parcare, și curățenia cabinei de pasageri, ce se efectuează de echipele speciale sub supravegherea însoțitorilor de cabină. După finalizarea acestor proceduri urmează îmbarcarea pasagerilor și zborul spre Chișinău.
Toate aceste operațiuni, care în timp s-au șlefuit până la automatizare, durează aproximativ o oră, astfel că la ora 9.30 „plecăm din nou la drum”, iar peste alte două ore suntem la cea mai bună destinație – „acasă”, adică la Chișinău.
De obicei, imediat după aterizare și debarcarea pasagerilor, ne adunăm pentru un de-briefing. La de-briefing se studiază toate problemele apărute pe parcursul întregii curse de zbor și propuneri pentru soluționarea acestora într-un mod eficient și în scurt timp.
Pe la 12.30 ajung acasă, unde reușesc să iau prânzul, după care merg să mă odihnesc. O pauză de somn de o oră, maximum o oră și jumătate, sunt absolut necesare pentru orice pilot. Soția deja îmi cunoaște regimul și îl respectă. Mă așteaptă cu prânzul gata și mă lasă în intimitatea mea să mă odihnesc, fapt pentru care îi mulțumesc.
La ora 13.30 sunt din nou în picioare. Ca orice soț și tată am suficiente responsabilități, mai ales că la moment suntem în plin proces de reparație, așa că treburi am destule. Dar indiferent de cât de multe lucruri aș avea planificate în agendă, la 17 fără un sfert merg s-o iau pe Delia acasă de la grădiniță. Momentele când sare în sus de bucurie că mă vede și mă cuprinde de gât sunt deosebite, dar foarte rare. Știind că mă așteaptă nu pot s-o dezamăgesc. De obicei, îndată ce ieșim de pe poarta grădiniței, niciodată nu venim direct acasă, ci mergem și ne plimbăm prin parc, trecem pe la toate terenurile de joacă care ne apar în cale, astfel că ajungem acasă pe la ora nouă seara.
Acasă, ne așteaptă soția cu cina gata făcută, după care Delia trece sub „jurisdicția” mamei (râde) pentru baia și povestea de seara. Eu merg la culcare înaintea lor. Următoarea zi iarăși trebuie s-o încep la 4.30, urmează un nou zbor, o nouă destinație, o nouă provocare ce vine la pachet cu noi experiențe.
Foto:arhiva personală