Odoraș.

Odoraș.

Eubiotic

Opinie: Copiii noştri sunt într-o stare emoţională devastatoare!

Opinie: Copiii noştri sunt într-o stare emoţională devastatoare!

Există o tragedie tăcută care se dezvoltă zi de zi în casele noastre şi se referă la cele mai preţioase bijuterii ale noastre: copiii noştri. Copiii noştri sunt într-o stare emoţională devastatoare! În ultimii 15 de ani, cercetătorii ne-au dat statistici din ce în ce mai alarmante privind o creştere acută şi constantă de îmbolnăvire mintale ale copilului care ajunge acum la proporţii de epidemie. Despre asta scrie Mădălina Popa pe pagina sa.

Statistici:
• 1 din 5 copii are probleme de sănătate mintală
• S-a observat o creştere de 43 % a ADHD (Tulburarea de deficit de atentie si hiperactivitate)
• S-a observat o creştere de 37 % a depresiei adolescenţilor
• S-a observat o creştere de 200 % în rata sinuciderilor la copii de la 10 la 14 ani.

Ce se întâmplă şi ce facem greşit?

Copiii de astăzi sunt supra-stimulați și au mega-cadouri de obiecte materiale, dar acestea sunt lipsite de fundamentele unei copilării sănătoase, cum ar fi:
• Părinți disponibili emoțional
• Limite definite clar
• Responsabilități
• Nutriție echilibrata și somn corespunzător
• Mișcare în general, dar mai ales în aer liber
• Jocuri creative, interacţiune socială, oportunităţi de joc non-structurate şi spaţii pentru plictiseală.

În schimb, aceşti ultimii ani s-au umplut de copii cu:
• Părinți distrași digital
• Părinți indulgenți și permisivi care lasă ca copiii „să conducă lumea” și să fie cei care pun regulile
• Un sentiment de drept, de a merita totul fără a-l câștiga sau a fi responsabil pentru a-l obține
• Somn inadecvat și mâncare dezechilibrată
• Un stil de viaţă sedentar
• Stimulare fără sfârșit, BONE TEHNOLOGICE, satisfacție instantanee și absența unor momente plictisitoare.

Ce să facem?
Dacă vrem ca copiii noştri să fie oameni individuali fericiţi şi sănătoşi, trebuie să ne trezim şi să ne întoarcem la lucrurile de bază. Este încă posibil! Multe familii văd îmbunătăţiri imediate după săptămâni de punere în aplicare a următoarelor recomandări:

• Stabileşte limite şi aminteşte-ţi că tu eşti căpitanul bărcii. Copiii se vor simţi mai în siguranţă să ştie că tu ai controlul cârmei.
• Oferă copiilor un stil de viață echilibrat, plin de ceea ce au nevoie copiii, nu numai de ceea ce vor. Nu-ţi fie frică să spui „nu” copiilor dacă ceea ce vor ei nu este ceea de ce au nevoie.
• Dă-le alimente nutritive și limitează mâncarea junk.
• Petrece cel puțin o oră pe zi în aer liber făcând activități cum ar fi: ciclism, plimbare, pescuit, privit de păsări/ insecte
• Bucuraţi-vă de o cină în familie zilnică fără telefoane sau tehnologie care le distrage atenţia
• Joacă jocuri de masă ca o familie sau dacă copiii sunt foarte mici pentru jocuri de masă, lasă-te purtată de interesele lor și permite-le să fie cei care comandă în joc
• Implică-ți copiii într-o sarcină sau muncă de casă în funcție de vârsta lor (aranjatul hainelor, jucăriilor, să aducă mâncarea, să pună masa, să hrănească câinele etc. )
• Pune în aplicare o rutină de somn consistentă pentru a te asigura că copilul doarme suficient. Programul va fi şi mai importante pentru copiii de vârsta școlară.
• Învățarea responsabilităților înseamnă independență. Nu-i proteja în exces împotriva tuturor frustrărilor sau a tuturor greşelilor. Să greșească îi va ajuta să dezvolte rezistență și să învețe să treacă peste provocările vieții.
• Nu încărca ghiozdanul copiilor, nu purta tu ghiozdanul, nu-i face tema pe care a uitat-o, nu-i spăla farfuria și nici nu-i curăța banana sau portocala dacă o poate face singur (4-5 ani). În loc să-i da peştele, învață-l să pescuiască.
• Învață-l să aştepte şi să amâne satisfacţia
• Oferă oportunităţi pentru „plictiseală”, deoarece plictiseala este momentul în care creativitatea se trezeşte. Nu te simţi responsabil pentru a menține în continuu copiii ocupați
• Nu folosi tehnologia ca un leac pentru plictiseală, nici nu o oferi în prima secundă de inactivitate
• Evită utilizarea tehnologiei în timpul meselor, în maşini, în restaurante, mall-uri. Folosește aceste momente ca oportunități de a socializare, antrenând astfel creierul ca să știe cum să lucreze atunci când este în mod: „plictiseală”
• Ajută-l să creeze un „recipient de plictiseală” cu idei de activități pentru astfel de perioade
• Fii disponibil emoţional pentru a te conecta cu copiii şi să-i înveţi auto-reglementare şi aptitudinile sociale
• Închide telefoanele pe timp de noapte când copiii trebuie să meargă la culcare pentru a evita distragerea digitală
• Transformă-te într-un regulator sau un antrenor emoţional al copiilor tăi. Învață-i să recunoască şi să-şi gestioneze propriile frustrări şi furia
• Învață-i să salute, să facă cu schimbul, să împartă fără să rămână cu ceva, să spună „mulțumesc” și „te rog”, să recunoască greșeala și să ceară scuze, să fie un model al tuturor acestor valori care insuflă
• Conectează-te emoţional - zâmbește, îmbrățișează, sărută, gâdilă, citește, dansează, sari, joacă sau mergi de-a bușilea cu el.

Share:

Articole recomandate