Odoraș.

Eubiotic

(FOTO) Recomandare de vacanță de la Cristina Gheiceanu – un orășel de poveste în Olanda, unde mașinile nu au acces

Bloggerița și fosta prezentatoare TV, Cristina Gheiceanu, a fost recent într-un orășel micuț din Olanda și a decis să-și împărtășească impresiile și cu cititorii blogului său. Iar noi ne-am gândit că impresiile sale vă pot ajuta eventual la alegerea unei destinații de vacanță.

Stau acum la terasa balconului, cu laptop-ul în poale și parcă am în față imaginile de vis din Giethoorn. Simt fiecare adiere de vânt, fiecare sunet de apă și acea liniște interioară pe care o capeți imediat ce ppșești în acel orășel... Îmi aduc aminte cum cu 6 ani în urmă, pe vremea când lucram la Pro Tv, am deschis facebook-ul, iar pe ecran mi-au apărut imagini din acest loc. Atunci mi-am zis: „Eu trebuie să ajung acolo”.

Giethoorn este un oraș unde mașinile nu au acces, acolo se circulă doar cu barca. Orașul se află la 120 km de Amsterdam (Olanda). Întrucât cu trenul faci aproape 2 ore jumătate, iar noi timp aveam puțin, am decis să închiriem o mașină, iar în acest fel am economisit timp, dar și bani. Într-o oră jumătate eram acolo. Am lăsat mașina la marginea orășelului, iar de acolo trebuie să închiriezi barca. Poți să închiriezi barca pe care să o conduci tu, ori poți lua un tur cu ghid. Am ales-o pe cea cu ghid. Așa că am urcat într-o barcă cu geamuri larg deschise, dornici să vedem acest loc de poveste.

Să nu faceți această greșeală și voi. Dintr-o oră jumătate cât era preconizată excursia, o ora am petrecut-o prin niște lacuri, deși orășelul era chiar acolo lângă noi. Îmi venea să sar de acolo, mai ales când am văzut că în orășel erau mici trotuare pentru turiști, lucru pe care noi nu l-am știut din start. Așa că la primul trotuar, am rugat să ne lase să mergem pe jos. Iar de aici începe magia…

Ne uitam unul la altul cu Ovidiu (soțul său n.r.) și nu ne venea să credem… Intrasem într-o poveste. Căsuțele cochete aruncate de o parte și de alta a apei și mici bărcuțe care alunecau frumos pe apă. Fiecare casă arată de parca s-a dat concurs – care curte e mai frumoasa și mai îngrijită. Și da, casele sunt locuite de oameni. O grămadă de podulețe fac trecerea de pe un mal pe altul…Cât străbați potecile ești acompaniat de cântece de păsări, o mică adiere de vânt și sunetul apei, care apare atunci când o barcă o atinge.

Chiar dacă sunt mulți turiști, toată lumea parcă vorbește în șoaptă… parcă nu vrei nici telefonul să-l verifici… pentru că ai impresia că ai nimerit în trecut. E un loc în care se anulează așa termeni precum -  agitația, stresul, tristețea, graba. Acolo așa ceva nu există. Unicul lucru de care mi-a părut rău e că nu am rezervat ultima noastră seara într-un hotel de acolo. Mi-as fi dorit să mă trezesc în acel loc.

Și când ne-am uitat la ceas, orele s-au scurs cu așa o repeziciune, că era timpul să ne întoarcem în Amsterdam, pentru că dimineață aveam zborul spre casă. Ne-am luat rămas bun de la frumosul Giethoorn, am respirat adânc, am memorizat cu ochii încă o dată acele imagini, ne-am luat de mână și cu zâmbetul pe buze, am plecat spre agitatul Amsterdam.

CURIOZITĂȚI:

- Giethoorn are 2620 de locuitori.

- O casă acolo costă în jur de 500 de mii de euro și se vinde cu tot cu pod.

- Orășelul mai este numit „Mica Veneție” a Olandei.

- Giethoorn a devenit cunoscut după ce în 1958 acolo s-a filmat comedia „Fanfare”.