Nutrienții esențiali de care are nevoie un copil pentru o dezvoltare armonioasă

Nutrienții esențiali de care are nevoie un copil pentru o dezvoltare armonioasă

Alimentația copiilor trebuie să fie nu numai sănătoasă, ci și echilibrată. Prin echilibru alimentar se subînțelege - vitamine, minerale și nutrienți esențiali creșterii. Deci iată care sunt aceștia:

Calciu. Este esențial în dezvoltarea oaselor și dinților, asigură sănătatea nervilor și a musculaturii. Favorizează coagularea sângelui și ajută la transformarea alimentelor în energie. Lactatele sunt principala sursa de calciu.

Acizi grași esențiali. Ajută la reglarea sistemului nervos central și întăresc sistemul cardiovascular. Ei protejează copilul de infecții și boli întărind sistemul imunitar. În digestie ajută organismul să absoarbă nutrienții. Vederea și creierul copilului au de beneficiat de pe urma acizilor grași esențiali. Ouăle, semințele și peștele gras sunt surse importante de acizi grași esențiali.

Fier. Este un mineral esențial în producerea de hemoglobină. De asemenea, ajută la transportul oxigenului la organe și la depunerea lui în straturile musculare. Lipsa de fier determină anemia care are un impact în starea generală a copilului. Legumele, fructele și carnea sunt surse importante de fier pentru cei mici. Și cerealele și fructele uscate conțin fier.

Vitamina A. Joacă un rol esențial în creșterea oaselor și la îmbunătățirea vederii. Întărește sistemul imunitar, protejează copilul de infecții. Ea își aduce contribuția și în dezvoltarea celulelor sănătoase și a țesuturilor din organism, inclusiv a părului, unghiilor și pielii.

Vitamina C. Ajută la formarea și regenerarea celulelor roșii ale sângelui, precum și la cele ale oaselor și țesuturilor. Întărește vasele de sânge și ajută la sănătatea gingiilor. Contribuie la vindecarea mai rapidă a diverselor răni și ajută la absorbția fierului în organism.

Zinc. Este unul dintre cele mai importante minerale în creșterea și dezvoltarea copiilor. Mai mult de 70 de enzime din organism depind de zinc pentru a-și putea îndeplini rolul în organism. Printre cele mai importante surse alimentare de zinc sunt lactatele, cerealele și legumele boabe.

Potasiu. Asociat cu sodiul ajută la menținerea unui echilibru al apei în organism, care ajută la echilibrarea tensiunii arteriale. Ajută la funcționarea mușchilor și echilibrează bătăile inimii, iar în timp ajută la prevenirea pietrelor la rinichi și a osteoporozei. Fructele și legumele proaspete, dar și laptele, carnea sau cerealele reprezintă surse importante de potasiu.

Magneziu. Menține oasele puternice și echilibrează bătăile inimii. Ajută la fortificarea sistemului imunitar și ajută la menținerea sănătății mușchilor și a sistemului nervos. Nucile și legumele sunt unele dintre cele mai bogate surse de magneziu.

Vitamina E. Este esențială în imunitate și în procesele metabolice. Se găsește într-o varietate de alimente precum fructele, legumele, nucile și semințele.

Vitamina D. Joacă un rol esențial pentru calciu, pentru că ajută la absorbția și depunerea lui acolo unde trebuie – pe oase și în dantură. Are un rol esențial și în sistemul imunitar, în producția de insulină și ajută la regenerarea celulară. Lactatele, ouăle și somonul reprezintă surse esențiale de vitamina D.

 

Informații: copilul.ro

Foto simbol: clinicavespucio.cl

Adaugă comentariu