Consumul de lapte provoacă acnee? Ce spun specialiștii

Consumul de lapte provoacă acnee? Ce spun specialiștii

Legătura dintre lapte și creșterea inflamației în corp nu este doar un mit. Persistă, de mulți ani, o teorie conform căreia consumul de lapte nu este bun pentru piele.

„Știm că lactatele, în special laptele bătut, a fost asociat cu inflamațiile pielii și erupțiile de acnee”, spune Dr. Joshua Zeichner, profesor asociat de dermatologie și director de cercetare clinică și cosmetică la Mount Sinai Hospital.

„S-a crezut că laptele bătut are un conținut mai mare de zahăr și de proteine din zer care activează mesagerii ce stimulează glandele sebacee. Asta înseamnă mai multă grăsime și inflamație, ceea ce conduce la erupții de acnee”, adaugă acesta.

De ce provoacă laptele acnee?

„Proteinele din zer pot provoca o reacție în lanț. Zerul crește nivelul factorului de creștere a insulinei (IGF-1). Aceasta sporește producția de grăsime, ceea ce contribuie la dezvoltarea acneei. De asemenea, declanșează producția de hormoni androgeni care stimulează producția de sebum și provoacă acnee”, arată Dr. Corey L. Hartman/

Medicul dermatolog Dr. Joyce Imahiyerobo-Ip, atrage atenția că laptele de vacă conține caseina, o altă proteină legată de creșterea nivelului de insulină și de progesteron. Acesta din urmă este convertit de organism într-un hormon care stimulează activitatea glandelor sebacee.

Dar asta nu e tot. Nutriționista Amy Shapiro, spune că hormonul IGF-1 se găsește deja în sângele nostru, întrucât vacile sunt tratate cu hormon de creștere bovin recombinat (RBGH). Acesta stimulează producția de lapte prin eliberarea de IGF-1, a explicat experta.

Laptele vegetal este bun?

Trecerea la eliminarea lactatelor din alimentație nu este, însă, ferită de capcane, precizează Shapiro. Ea spune că deși nu conține caseina, proteine din zer și hormoni, laptele vegetal poate fi plin de gume, emulsifianți, conservanți și mult zahăr care pot declanșa, de asemenea, probleme ale pielii. „Când cumperi lapte vegetal, îți recomand să citești mai întâi eticheta. Caută alimente cât mai puțin procesate”, este sfatul ei.

„Nu toate lactatele sunt nocive. Produsele lactate fermentate, precum iaurtul, favorizează aportul de probiotice în corp”, precizează Zeichner. Iar acest proces are și el un efect de domino: „Probioticele sunt bacterii care ajută la restabilirea unui microbiom sănătos. Microbiomul este colecția de microorganisme, inclusiv de bacterii, fungi și virusuri, care trăiesc în simbioză în corpul nostru, inclusiv pe piele”, explică ea.

 Sursa: andreearaicu.ro

Adaugă comentariu